Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4703
Doživljaj zanesenosti kod adolescenata: razlike između glazbeno obrazovanih, sportaša i ostalih adolescenata
Zrinka Šimunović
orcid.org/0000-0001-6563-2947
; University of Slavonski Brod
Sabina Vidulin
orcid.org/0000-0003-4840-9174
; Juraj Dobrila University in Pula
Dubravka Miljković
orcid.org/0000-0002-1616-0792
; University of Zagreb
Sažetak
Doživljaj zanesenosti utječe na trenutačni osjećaj sreće, kao i na doživljaj subjektivne dobrobiti. Adolescenti najčešće doživljavaju zanesenost baveći se aktivnostima koje ih ispunjavaju. Cilj je ovoga istraživanja istražiti učestalost i uvjete doživljavanja zanesenosti kod glazbeno obrazovanih i sportski aktivnih adolescenata. U istraživanju je putem anketnoga upitnika sudjelovalo 460 adolescenata iz srednjih glazbenih škola, sportske i opće gimnazije. Glazbenici i sportaši prepoznali su iskustva zanesenosti opisana u upitniku koja su, prema rezultatima ovoga istraživanja, proživljavali češće od skupine ostalih adolescenata. Kao što se i očekivalo, grupe su kao izvore iskustva zanesenosti navele aktivnosti u području najvećega interesa. Tako su glazbenici naveli aktivnost sviranja, a sportaši treniranje ili sudjelovanje u nekom sportskom natjecanju. Zanimljivo je da su sve tri skupine navele aktivnosti povezane s glazbom kao uzroke doživljavanja zanesenosti. Budući da je adolescencija ključno razdoblje za vježbanje adaptivnih životnih vještina, vjerujemo da glazbeno obrazovanje i/ili strukturirani sportski programi mogu potaknuti razvoj ovih vještina kroz pozitivna iskustva kao što je iskustvo zanesenosti.
Ključne riječi
izvanškolske aktivnosti; pozitivni razvoj; psihološka dobrobit
Hrčak ID:
293534
URI
Datum izdavanja:
21.12.2022.
Posjeta: 1.033 *