Stručni rad
IZAZOVI PEDAGOŠKOG SAVJETODAVNOG RADA S UČENICIMA
Nikola Vuković
; Osnovna škola Đurđevac
Sažetak
Jedan od najvažnijih poslova školskog pedagoga je savjetodavni rad s učenicima. Pedagoško savjetovanje predstavlja izazov u radu školskog pedagoga, a provodi se gotovo sa svim učenicima škole u kojoj radi pedagog. Savjetovanje se odvija u svakodnevnim situacijama u školi, a provode ga sudionici odgojno-obrazovnog procesa u neformalnim, kao i u formalnim situacijama. Učenici jedni drugima daju savjete u svezi nastave, izvannastavnih aktivnosti, učenja, druženja igre i sl. Isto tako učitelji svakodnevno mogu savjetovati učenike o različitim situacijama iz školskog i svakodnevnog života. Naravno, učitelji jedni druge pomažu i savjetuju pa se i takav oblik komunikacije naziva savjetovanje. Međutim, savjetovanje kao forma profesionalnog djelovanja naziva se formalno savjetovanje i određeno je pojedinim stručnjacima, a u prvom redu školskim pedagozima i psiholozima. Pedagoško savjetovanje koje provode školski pedagozi mora pružati pomoć, podršku i usmjeravanje učenicima kako bi oni mogli prepoznati svoje jake strane te doći do rješavanja određenog problema vezanog za temu savjetovanja. Pedagoško savjetovanje mora biti planirana i vrlo kvalitetno osmišljena aktivnost školskog pedagoga. U školi se provodi školsko savjetovanje koje možemo podijeliti na savjetovanje u širem smislu te na savjetovanje u užem smislu. Savjetovanje u širem smislu odnosi se na cjelokupnu odgojno-obrazovnu ustanovu u kojoj pedagog djeluje, a savjetovanje u užem smislu odnosi se na pojedinca. Da bi školski pedagog kvalitetno provodio pedagoško savjetovanje, potrebno je stalno stručno usavršavanje. Pedagoško savjetovanje odnosi se podjednako na odgojne i na obrazovne procese u školi.
Ključne riječi
komunikacija, pedagoški proces, školski pedagog, unaprjeđenje rada
Hrčak ID:
296654
URI
Datum izdavanja:
1.7.2023.
Posjeta: 869 *