Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.20901/pm.60.1.03
Prema interpretativnom pristupu političkoj kulturi: nastava povijesti kao indikator demokratizacije i prikaz jugoslavenske prošlosti u hrvatskim udžbenicima povijesti 1991.-2007.
Tanja Vučković Juroš
orcid.org/0000-0001-6186-883X
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Ovaj rad koristi interpretativni pristup političkoj kulturi kako bi razmotrio pitanje utjelovljenosti demokratskih načela i praksi u institucijama, pogotovo u onima koje ne spadaju izričito u područje političkog procesa te koje stoga mogu lakše sakriti manjkavosti demokratskog sustava koje se ne mogu lako mjeriti na osnovi formalnih mjera demokratizacije. Tom istraživačkom problem urad pristupa analizom institucionalnog okvira nastave povijesti u Hrvatskoju 1990-ima i 2000-tima te prikazom kontroverzne teme socijalističke Jugoslavije u udžbenicima povijesti kao kritičnog slučaja. Analizom su obuhvaćena34 udžbenika povijesti 20. stoljeća koja su objavljena između 1991.i 2007. godine za korištenje u osnovnim školama, srednjim strukovnim školamai gimnazijama. Nalazi ove analize razmatraju se kao indikatori razvoja demokratske političke kulture. Zaključci ukazuju, na temelju toga kritičnog slučaja, da je Hrvatska, unatoč napretku u vezi s mjerama formalne demokratizacije2000-tih, ipak pala na testu institucionalno utjelovljenih demokratskih pretpostavki i normi.
Ključne riječi
politička kultura; demokratizacija; nastava povijesti; udžbenici; Jugoslavija
Hrčak ID:
300933
URI
Datum izdavanja:
27.4.2023.
Posjeta: 1.121 *