Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.20901/pm.60.1.03

Prema interpretativnom pristupu političkoj kulturi: nastava povijesti kao indikator demokratizacije i prikaz jugoslavenske prošlosti u hrvatskim udžbenicima povijesti 1991.-2007.

Tanja Vučković Juroš orcid id orcid.org/0000-0001-6186-883X ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 1.067 Kb

str. 51-82

preuzimanja: 351

citiraj


Sažetak

Ovaj rad koristi interpretativni pristup političkoj kulturi kako bi razmotrio ‎pitanje utjelovljenosti demokratskih načela i praksi u institucijama, pogotovo ‎u onima koje ne spadaju izričito u područje političkog procesa te koje stoga‎ mogu lakše sakriti manjkavosti demokratskog sustava koje se ne mogu lako‎ mjeriti na osnovi formalnih mjera demokratizacije. Tom istraživačkom problem u‎rad pristupa analizom institucionalnog okvira nastave povijesti u Hrvatskoj‎u 1990-ima i 2000-tima te prikazom kontroverzne teme socijalističke ‎Jugoslavije u udžbenicima povijesti kao kritičnog slučaja. Analizom su obuhvaćena‎34 udžbenika povijesti 20. stoljeća koja su objavljena između 1991.‎i 2007. godine za korištenje u osnovnim školama, srednjim strukovnim školama‎i gimnazijama. Nalazi ove analize razmatraju se kao indikatori razvoja‎ demokratske političke kulture. Zaključci ukazuju, na temelju toga kritičnog‎ slučaja, da je Hrvatska, unatoč napretku u vezi s mjerama formalne demokratizacije‎2000-tih, ipak pala na testu institucionalno utjelovljenih demokratskih ‎pretpostavki i normi.‎

Ključne riječi

politička kultura; demokratizacija; nastava povijesti; udžbenici; Jugoslavija

Hrčak ID:

300933

URI

https://hrcak.srce.hr/300933

Datum izdavanja:

27.4.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.121 *