Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Pravičnost i uključivost obrazovnog sustava: analiza dizajna hrvatskih obrazovnih politika

Ninoslav Šćukanec Schmidt orcid id orcid.org/0000-0002-6219-3042 ; Institut za razvoj obrazovanja, Zagreb
Thomas Dominic Farnell orcid id orcid.org/0000-0003-1028-0037 ; Institut za razvoj obrazovanja, Zagreb
Ana Skledar Matijević orcid id orcid.org/0000-0002-6219-3042 ; Institut za razvoj obrazovanja, Zagreb
Anka Kekez orcid id orcid.org/0000-0002-4185-5537 ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 258 Kb

str. 22-35

preuzimanja: 699

citiraj


Sažetak

Pravičnost i uključivost obrazovnih politika temelj su uspješnog obrazovnog sustava koji postiže svoje obrazovne i društvene ishode. S ciljem utvrđivanja načina na koji se u Hrvatskoj usmjerava povećanje pravičnosti i uključivosti obrazovnog sustava, u ovom radu analiziramo dizajn 16 dokumenata javnih politika koji vode djelovanje aktera na svim razinama obrazovanja. Korištenjem tematske analize rad pokazuje kako je borba protiv nejednakosti u obrazovanju u hrvatskim obrazovnim politikama postavljena kao horizontalna tema koja svoje sastavnice dobiva tek spajanjem sadržaja niza strateških dokumenata. Zbog toga je javna intervencija za osiguravanje pravičnosti i uključivosti najčešće općeg karaktera, za sve polaznike obrazovanja, bez identificirane konkretne ciljne skupine te bez ciljanih mjera koje bi unaprijedile položaj specifičnih ciljnih skupina. Analizom ciljnih skupina, ciljeva te kvalitete logike intervencije u problem obrazovne nejednakosti ovaj rad, stoga, nastoji doprinijeti etabliranju teme pravičnosti i uključivosti u obrazovanju kao cjelovite i jasno definirane politike na svim razinama obrazovanja.

Ključne riječi

pravičnost; uključivost; dizajn javnih politika; ciljne skupine; ciljevi; logika intervencije; Hrvatska

Hrčak ID:

305054

URI

https://hrcak.srce.hr/305054

Datum izdavanja:

6.4.2023.

Posjeta: 1.897 *