Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v25i3.4797
Povezanost nastavne i istraživačke djelatnosti sveučilišta iz perspektive vanjskoga vrednovanja kvalitete
Irena Petrušić
; Agency for Science and Higher Education
Anita Čeh Časni
; University of Zagreb, Faculty of Economics and Business
Sažetak
Cilj je rada istražiti odnose između devet institucijskih dimenzija kvalitete kako bi se utvrdio međusobni utjecaj svake od njih. Pri tome se kvantitativno analiziraju korelacije 9 dimenzija kvalitete u 78 institucija uz upotrebu Pearsonove korelacijske matrice. Rezultati pokazuju da su dimenzije kvalitete poučavanja međusobno povezane, upravo kao i dimenzije istraživanja. Takvi rezultati sugeriraju jasno razdvajanje nastavnoga i istraživačkoga obilježja institucija u nacionalnom kontekstu. Međutim, analiza pokazuje i da je odgovarajući broj i kvalifikacije nastavnika i dobar prediktor kvalitete obje aktivnosti sveučilišta - nastave i istraživanja. Rezultati ovoga istraživanja doprinose boljem razumijevanju povezanosti institucijskih dimenzija kvalitete, posebice onih koje se odnose na kvalitetu nastave i istraživanja. Ujedno, istraživanje predstavlja i doprinos raspravi o ulozi istorazinske procjene u postupcima vanjskoga vrednovanja kvalitete.
Ključne riječi
istorazinska procjena; istraživanje; nastava; nastavnici; osiguravanje kvalitete; visoko obrazovanje
Hrčak ID:
309699
URI
Datum izdavanja:
28.9.2023.
Posjeta: 702 *