Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.54478/ers.33.46.7

Pouzdanost i valjanost testova za mjerenje agilnosti u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture

Filip Sinković orcid id orcid.org/0000-0003-2724-4390 ; Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska *
Krešimir Hrg orcid id orcid.org/0009-0005-5590-9179 ; Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska *
Dario Novak *

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 311 Kb

str. 56-62

preuzimanja: 34

citiraj


Sažetak

Praćenje i vrednovanje agilnosti kod djece školske dobi pruža vrijedne uvide u razvoj njihovih motoričkih vještina. To naglašava važnost razumijevanja teorije mjerenja, kao i dva najvažnija kriterija za procjenu kvalitete: pouzdanost i valjanost. U skladu s time, cilj ovog rada je napraviti sustavan pregled literature kako bi se utvrdilo koji su testovi agilnosti najprikladniji za korištenje u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture u osnovnim i srednjim školama. Analiza metrijskih karakteristika bazirala se na već standardnim i poznatim mjernim instrumentima kao što su Illinois test agilnosti, Pro-Agility test (5-10-5), T-Test agilnosti, 5-0-5 test agilnosti, ali i Test prenošenje pretrčavanjem, koji je dio CROFIT normi i već je godinama dio nastave tjelesne i zdravstvene kulture u Republici Hrvatskoj. Na temelju analize, odmah je vidljivo kako svi navedeni testovi imaju visoku pouzdanost i valjanost te su kao takvi primjenjivi u nastavi TZK, no ipak su nešto značajnije vrijednosti dobivene kod testova T-Test agilnosti i Illinois Test agilnosti, dok Pro-Agility Test (5-10-5), 5-0-5 Test i Test prenošenja pretrčavanjem imaju nešto veću varijabilnost u rezultatima. Ovi podaci mogu poslužiti kao temelj za daljnja istraživanja i razvoj novih mjernih instrumenata prilagođenih specifičnim potrebama populacije. Također, na temelju ovih podataka, nastavnici tjelesne i zdravstvene kulture mogu bolje odabrati odgovarajuće testove za procjenu i poboljšanje agilnosti kod djece.

Ključne riječi

nastava, praćenje, vrednovanje, razvoj, mjerni instrumenti

Hrčak ID:

321574

URI

https://hrcak.srce.hr/321574

Datum izdavanja:

4.11.2024.

Posjeta: 533 *