Prethodno priopćenje
MJESTO I ULOGA RODITELJA U (SUVREMENOJ) HUMANISTIČKOJ KONCEPCIJI PREDŠKOLSKOG ODGOJA
Arjana Miljak
; Filozofski fakultet, Zagreb
Sažetak
Autorica razmatra problematiku mjesta i uloge roditelja u odgojnoj
praksi i u programima odgojno-obrazovnog rada s djecom
predškolske dobi u prijeratnom razdoblju. Na osnovi te analize zaključuje
da je roditeljima bila dana drugorazredna uloga. Odgojno-
obrazovna ustanova i obitelj bili su "dva odvojena svijeta".
Roditelji su bili na izvjestan način potčinjeni ustanovi, a odgoj i obrazovanje
su većim dijelom bili "stvar države". Posebice je to aktualno
u sedamdesetim godinama. Drugi program iz 1983. daje
određenu slobodu roditeljima, čak i "priznaje" postojanje i pokušava
odrediti program za rad s djecom u drugoj obitelji. Autorica
se zalaže za drukčiju koncepciju odgojno-obrazovnih programa,
argumentirajući taj stav neskladima između programa i realnosti
odgojno-obrazovne prakse. U humanističkoj koncepciji kurikuluma
drukčije se pristupa gradnji i razvoju kurikuluma i drukčije odgojiteiju,
roditelju i svim sudionicima, izravno ili neizravno uključenim
u odgojno-obrazovni proces. U takvoj koncepciji roditelji imaju
posebno važno mjesto i ulogu. Raspravlja se o modelu roditelja
kao konzumenta u izboru odgojog programa koji se provodi u
ustanovi i modelu partnerstva roditelja i odgojitelja. Na osnovi ispitivanja
stavova odgojitelja na uzorku od 274 ispitanika, autorica
konstatira da još uvijek postoje stavovi, a vjerojatno i u odgojnoj
praksi izražene zablude i konzervatizmi glede autoritarnog stava
odgojitelja u ponašanju i djelovanju u odgojnoj praksi, isto kao i u
pogledu potcjenjivanja od osa, suradnje i partnerstva s roditeljima.
Ključne riječi
Hrčak ID:
32367
URI
Datum izdavanja:
1.7.1995.
Posjeta: 11.749 *