Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

MOGUĆE POSLJEDICE ODNOSA UČENIKA PREMA RODITELJIMA I ŠKOLI

Majda Pšunder ; Fakultet za umjetnost, Sveučilište u Mariboru, Maribor, Slovenija
Antonija Milivojević Krajnčič ; Fakultet za umjetnost, Sveučilište u Mariboru, Maribor, Slovenija


Puni tekst: engleski pdf 562 Kb

str. 93-99

preuzimanja: 797

citiraj


Sažetak

Istraživanje se bavi odstupanjem u ponašanju maloljetnih osoba i njihovom percepcijom odnosa sa roditeljima, te odnosa prema školi u periodu rane adolescencije. Temelji se na uvjerenju da odnosi maloljetnika s majkom i ocem bitno utječu na njihovo socijalno ponašanje, a posebno na konflikte sa okolinom. Opačič (1995) je ustanovio da nije važno, kako se roditelji i okolina ponašaju u odnosu prema njima, nego kako maloljetnici vide (percipiraju) te odnose. Zato nas je prije svega zanimalo, kako maloljetnici vide odnose s roditeljima naglašavajući slijedeće dimenzije odnosa: kontrola, kažnjavanje, intimnost (blizina), zanemarivanje od strane roditelja. Pomoću tih dimenzija željeli smo osvijetliti maloljetnikovo doživljavanje odnosno viđenje odnosa sa strane majke i oca u periodu rane adolescencije. U istraživanju su korišteni kvantitativni istraživački postupci, upotrijebljeni instrument mjerenja obuhvaćaju četiri nestandardizirana anketna upitnika: Čestoća odstupanja u ponašanju, Odnos s majkom, Odnos s ocem, Konflikt s roditeljima u vezi različitih temam razgovora, Odnos prema školi. Koristili smo deskriptivnu i kauzalnu-neeksperimentalnu metodu empirijskog pedagoškog istraživanja. Istraživanje uključuje slučajni uzorak učenika, koji su školske godine 2007. pohađali 7. i 9. razred osnovne škole općine Maribor (n=300).

Ključne riječi

early adolescence; behaviour deviation; attitude towards school; dimensions of the relationship; conflicts

Hrčak ID:

40760

URI

https://hrcak.srce.hr/40760

Datum izdavanja:

23.6.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.448 *