Informatologia, Vol. 42 No. 2, 2009.
Izvorni znanstveni članak
MOGUĆE POSLJEDICE ODNOSA UČENIKA PREMA RODITELJIMA I ŠKOLI
Majda Pšunder
; Fakultet za umjetnost, Sveučilište u Mariboru, Maribor, Slovenija
Antonija Milivojević Krajnčič
; Fakultet za umjetnost, Sveučilište u Mariboru, Maribor, Slovenija
Sažetak
Istraživanje se bavi odstupanjem u ponašanju maloljetnih osoba i njihovom percepcijom odnosa sa roditeljima, te odnosa prema školi u periodu rane adolescencije. Temelji se na uvjerenju da odnosi maloljetnika s majkom i ocem bitno utječu na njihovo socijalno ponašanje, a posebno na konflikte sa okolinom. Opačič (1995) je ustanovio da nije važno, kako se roditelji i okolina ponašaju u odnosu prema njima, nego kako maloljetnici vide (percipiraju) te odnose. Zato nas je prije svega zanimalo, kako maloljetnici vide odnose s roditeljima naglašavajući slijedeće dimenzije odnosa: kontrola, kažnjavanje, intimnost (blizina), zanemarivanje od strane roditelja. Pomoću tih dimenzija željeli smo osvijetliti maloljetnikovo doživljavanje odnosno viđenje odnosa sa strane majke i oca u periodu rane adolescencije. U istraživanju su korišteni kvantitativni istraživački postupci, upotrijebljeni instrument mjerenja obuhvaćaju četiri nestandardizirana anketna upitnika: Čestoća odstupanja u ponašanju, Odnos s majkom, Odnos s ocem, Konflikt s roditeljima u vezi različitih temam razgovora, Odnos prema školi. Koristili smo deskriptivnu i kauzalnu-neeksperimentalnu metodu empirijskog pedagoškog istraživanja. Istraživanje uključuje slučajni uzorak učenika, koji su školske godine 2007. pohađali 7. i 9. razred osnovne škole općine Maribor (n=300).
Ključne riječi
early adolescence; behaviour deviation; attitude towards school; dimensions of the relationship; conflicts
Hrčak ID:
40760
URI
Datum izdavanja:
23.6.2009.
Posjeta: 2.448 *