hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Patološko igranje videoigara: uloga spola, samopoštovanja i edukacijske sredine

Vesna Bilić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-2306-5803 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Tajana Ljubin Golub ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (197 KB) str. 1-13 preuzimanja: 2.187* citiraj
APA 6th Edition
Bilić, V. i Ljubin Golub, T. (2011). Patološko igranje videoigara: uloga spola, samopoštovanja i edukacijske sredine. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 47 (2), 1-13. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/70276
MLA 8th Edition
Bilić, Vesna i Tajana Ljubin Golub. "Patološko igranje videoigara: uloga spola, samopoštovanja i edukacijske sredine." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 47, br. 2, 2011, str. 1-13. https://hrcak.srce.hr/70276. Citirano 09.12.2019.
Chicago 17th Edition
Bilić, Vesna i Tajana Ljubin Golub. "Patološko igranje videoigara: uloga spola, samopoštovanja i edukacijske sredine." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 47, br. 2 (2011): 1-13. https://hrcak.srce.hr/70276
Harvard
Bilić, V., i Ljubin Golub, T. (2011). 'Patološko igranje videoigara: uloga spola, samopoštovanja i edukacijske sredine', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 47(2), str. 1-13. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/70276 (Datum pristupa: 09.12.2019.)
Vancouver
Bilić V, Ljubin Golub T. Patološko igranje videoigara: uloga spola, samopoštovanja i edukacijske sredine. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2011 [pristupljeno 09.12.2019.];47(2):1-13. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/70276
IEEE
V. Bilić i T. Ljubin Golub, "Patološko igranje videoigara: uloga spola, samopoštovanja i edukacijske sredine", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.47, br. 2, str. 1-13, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/70276. [Citirano: 09.12.2019.]

Sažetak
Racionala istraživanja: Istraživanje ispituje čimbenike povezane s patološkim igranjem videoigara, tj. ovisnosti o videoigrama (OV) u adolescenciji. Prvi cilj rada bio je ispitati prevalenciju ovisnosti o videoigrama kod učenika srednjih škola iz Zagreba i okolice. Drugi cilj je bio ispitati odnos spola, samopoštovanja i edukacijske sredine prema sklonosti patološkom igranju videoigara. Metoda: U ispitivanju je sudjelovalo 184 (56,5 % djevojaka) učenika iz gimnazija i 143 (44,1% djevojaka) učenika srednjih strukovnih škola. Patološko igranje videoigara mjereno je modifi ciranom skalom Youngove za mjerenje ovisnosti o internetu, a samopoštovanje Rosenbergovom skalom. Rezultati: Većina ispitanika klasifi cirana je u nepatološke igrače videoigara, a samo malen broj u patološke igrače videoigara
(13.1% mladića i 1.8% djevojaka). Rezultati ANOVA-e pokazali su značajne sve glavne efekte i trosmjernu interakciju između spola, edukacijskog konteksta i samopoštovanja. Muški spol, nisko samopoštovanje i pohađanje strukovne škole bili su povezani s povećanom sklonosti ovisnosti o videoigrama. Veza između niskog samopoštovanja i sklonosti ovisnosti o videoigrama pojačava se u edukacijskom kontekstu gimnazija kod mladića, ali ne i kod djevojaka. Rezultati mogu predstavljati prvi pokušaj procjene prevalencije patološkog igranja videoigara kod adolescenata zagrebačkog područja Hrvatske. Dodatno, rezultati sugeriraju različitu ulogu niskog samopoštovanja za mladiće i za djevojke u kompetitivnom i akademski zahtjevnijem kontekstu.

Ključne riječi
ovisnost o videoigrama; samopoštovanje; edukacijska sredina

Hrčak ID: 70276

URI
https://hrcak.srce.hr/70276

[engleski]

Posjeta: 3.647 *