hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Važnost semantičkoga znanja prije početka školovanja

Mirjana Lenček ; Odsjek za logopediju, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Jasmina Ivšac Pavliša ; Odsjek za logopediju, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (244 KB) str. 26-41 preuzimanja: 1.347* citiraj
APA 6th Edition
Lenček, M. i Ivšac Pavliša, J. (2011). Važnost semantičkoga znanja prije početka školovanja. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 47 (2), 26-41. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/70278
MLA 8th Edition
Lenček, Mirjana i Jasmina Ivšac Pavliša. "Važnost semantičkoga znanja prije početka školovanja." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 47, br. 2, 2011, str. 26-41. https://hrcak.srce.hr/70278. Citirano 08.12.2019.
Chicago 17th Edition
Lenček, Mirjana i Jasmina Ivšac Pavliša. "Važnost semantičkoga znanja prije početka školovanja." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 47, br. 2 (2011): 26-41. https://hrcak.srce.hr/70278
Harvard
Lenček, M., i Ivšac Pavliša, J. (2011). 'Važnost semantičkoga znanja prije početka školovanja', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 47(2), str. 26-41. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/70278 (Datum pristupa: 08.12.2019.)
Vancouver
Lenček M, Ivšac Pavliša J. Važnost semantičkoga znanja prije početka školovanja. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2011 [pristupljeno 08.12.2019.];47(2):26-41. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/70278
IEEE
M. Lenček i J. Ivšac Pavliša, "Važnost semantičkoga znanja prije početka školovanja", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.47, br. 2, str. 26-41, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/70278. [Citirano: 08.12.2019.]

Sažetak
Cilj rada bio je utvrditi razinu semantičkoga znanja kod šestogodišnje djece urednoga jezičnoga razvoja (N=40), djece s perinatalnim oštećenjem mozga (N=40) i djece s posebnim jezičnim teškoćama (N=40), a s obzirom na poznate podatke o vrijednosti semantike za kasnije čitanje. U Hrvatskoj je mali broj istraživanja usmjeren na semantička znanja u toj dobi. Varijable obuhvaćene ispitivanjem odnose se na: opseg rječnika (PEABODY), jezično razumijevanje (REYNELL) i narativno pamćenje (NARPAM) te narativno pamćenje uz pomoć (NARPAM1). Rezultati su pokazali da varijable semantike imaju različite doprinose razlikovanju uzoraka, a uspjeh na zadacima prema kojima su one oblikovane, neujednačen je za odabrane skupine djece kao i pojedince unutar skupina i to u odnosu na razinu zahtjevnosti zadataka. Ustanovljene su kvantitativne razlike između djece u uzorcima, a pomnija raščlamba njihovih obilježja jasno govori u prilog postojanju i kvalitativnih razlika. Detaljnjijim, individualno usmjerenim pregledom podataka, moguće je zaključivanje o neophodnim postupcima rada s pojedincima koji u skupini s perinatalnim oštećenjem mozga i skupini s posebnim jezičnim teškoćama pokazuju odstupanja.

Ključne riječi
jezik; semantika; rizik za nastanak teškoća učenja; perinatalno oštećenje mozga; posebne jezične teškoće

Hrčak ID: 70278

URI
https://hrcak.srce.hr/70278

[engleski]

Posjeta: 2.133 *