ROLE OF THE GOVERNMENT’S COMMUNICATION STRATEGIES AND CAMPAIGNS AIMED AT ACCESSION TO THE EUROPEAN UNION – EXPERIENCES OF THE CZECH REPUBLIC, POLAND, SLOVENIA AND CROATIA
Božo Skoko
orcid.org/0000-0002-4028-7128
; Faculty of Political Science, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Daniel Jurilj
; Stipić grupa d.o.o., Ventilatorska 24, 10250 Lučko, Croatia
APA 6th Edition Skoko, B. i Jurilj, D. (2011). Uloga vladinih komunikacijskih strategija i kampanja u procesu pristupanja Europskoj Uniji – iskustva Češke, Poljske, Slovenije i Hrvatske. Politička misao, 48 (1), 215-232. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/71132
MLA 8th Edition Skoko, Božo i Daniel Jurilj. "Uloga vladinih komunikacijskih strategija i kampanja u procesu pristupanja Europskoj Uniji – iskustva Češke, Poljske, Slovenije i Hrvatske." Politička misao, vol. 48, br. 1, 2011, str. 215-232. https://hrcak.srce.hr/71132. Citirano 06.03.2021.
Chicago 17th Edition Skoko, Božo i Daniel Jurilj. "Uloga vladinih komunikacijskih strategija i kampanja u procesu pristupanja Europskoj Uniji – iskustva Češke, Poljske, Slovenije i Hrvatske." Politička misao 48, br. 1 (2011): 215-232. https://hrcak.srce.hr/71132
Harvard Skoko, B., i Jurilj, D. (2011). 'Uloga vladinih komunikacijskih strategija i kampanja u procesu pristupanja Europskoj Uniji – iskustva Češke, Poljske, Slovenije i Hrvatske', Politička misao, 48(1), str. 215-232. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/71132 (Datum pristupa: 06.03.2021.)
Vancouver Skoko B, Jurilj D. Uloga vladinih komunikacijskih strategija i kampanja u procesu pristupanja Europskoj Uniji – iskustva Češke, Poljske, Slovenije i Hrvatske. Politička misao [Internet]. 2011 [pristupljeno 06.03.2021.];48(1):215-232. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/71132
IEEE B. Skoko i D. Jurilj, "Uloga vladinih komunikacijskih strategija i kampanja u procesu pristupanja Europskoj Uniji – iskustva Češke, Poljske, Slovenije i Hrvatske", Politička misao, vol.48, br. 1, str. 215-232, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/71132. [Citirano: 06.03.2021.]
Sažetak On the road to full membership in the European Union, and after completion
of accession negotiations, Croatia must hold a referendum at which Croatian
citizens will state their opinions on Croatia’s entry into this community. In
order for Croatian citizens to become familiar with the benefits of EU membership
and in order to influence public opinion so that the outcome of the referendum
is positive, the Croatian Government has adopted two communication
strategies aimed at informing the Croatian public and gaining support for
its European policy. The authors analyze the advantages and disadvantages
of these strategies, comparing them with the experiences of other European
countries that have successfully passed this road, and point to the untapped
communication possibilities.