hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Religijski turizam kao poseban socio-kulturni fenomen – na primjeru istraživanja među studentima Sveučilišta u Splitu

Neven Duvnjak   ORCID icon orcid.org/0000-0002-7705-9823
Renata Relja   ORCID icon orcid.org/0000-0002-5684-4558
Milena Žeravica

Puni tekst: hrvatski, pdf (313 KB) str. 425-445 preuzimanja: 3.185* citiraj
APA 6th Edition
Duvnjak, N., Relja, R. i Žeravica, M. (2011). Religijski turizam kao poseban socio-kulturni fenomen – na primjeru istraživanja među studentima Sveučilišta u Splitu. Nova prisutnost, IX (2), 425-445. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/74608
MLA 8th Edition
Duvnjak, Neven, et al. "Religijski turizam kao poseban socio-kulturni fenomen – na primjeru istraživanja među studentima Sveučilišta u Splitu." Nova prisutnost, vol. IX, br. 2, 2011, str. 425-445. https://hrcak.srce.hr/74608. Citirano 16.05.2021.
Chicago 17th Edition
Duvnjak, Neven, Renata Relja i Milena Žeravica. "Religijski turizam kao poseban socio-kulturni fenomen – na primjeru istraživanja među studentima Sveučilišta u Splitu." Nova prisutnost IX, br. 2 (2011): 425-445. https://hrcak.srce.hr/74608
Harvard
Duvnjak, N., Relja, R., i Žeravica, M. (2011). 'Religijski turizam kao poseban socio-kulturni fenomen – na primjeru istraživanja među studentima Sveučilišta u Splitu', Nova prisutnost, IX(2), str. 425-445. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/74608 (Datum pristupa: 16.05.2021.)
Vancouver
Duvnjak N, Relja R, Žeravica M. Religijski turizam kao poseban socio-kulturni fenomen – na primjeru istraživanja među studentima Sveučilišta u Splitu. Nova prisutnost [Internet]. 2011 [pristupljeno 16.05.2021.];IX(2):425-445. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/74608
IEEE
N. Duvnjak, R. Relja i M. Žeravica, "Religijski turizam kao poseban socio-kulturni fenomen – na primjeru istraživanja među studentima Sveučilišta u Splitu", Nova prisutnost, vol.IX, br. 2, str. 425-445, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/74608. [Citirano: 16.05.2021.]

Sažetak
radu su prikazani rezultati anketnog istraživanja o religijskom turizmu među 300 studenata s 11 fakulteta Splitskoga sveučilišta. Glavni je cilj utvrditi na koji način studenti percipiraju religijski turizam kao poseban socio-kulturni fenomen i sudjeluju li u religijskom turizmu kao segmentu opće turističke ponude. U prvom dijelu članka raspravlja se o razvitkuu religijskog turizma kroz povijest, s naglaskom na njegovu ulogu u suvremenom društvu i u okviru modernog turizma. Ovdje su definirani pojmovi religijski turizam i religijski turist, te su ukratko analizirane razlike između religijskog turizma i »nespecijaliziranog« turizma, shvaćenog u općenitom smislu. U drugom dijelu članka prezentirani su rezultati ankete koje su pokazale da su studenti u većini slabo upoznati s religijskim turizmom kao posebnim segmentom turističke ponude. Ishod istraživanja pokazuje da na poznavanje religijskog turizma utječe vrsta studija, važnost vjere u životu studenata i učestalost osobne molitve. Studenti Splitskog sveučilišta smatraju da je medijska promidžba religijskog turizma kod nas slaba i zamjećuju da se pojam religijski turizam rijetko ili nikada ne pojavljuje u sredstvima javnog priopćavanja. Općenito je mišljenje ispitanika da je ova vrsta turizma slabo razvijena u Hrvatskoj, a značajan udio studenata uopće nije upoznat s njime. Što se tiče osobnog sudjelovanja studenata u religijskom turizmu, pokazalo se da je gotovo polovica njih sudjelovala u nekom obliku ovog turističkog segmenta. Na ovu varijablu ponovno su utjecali vrsta studija, stavovi o vjeri, važnost vjere u životu, te učestalost osobne molitve, gdje su se pokazali rezultati istoga smjera kao i kod poznavanja pojma religijski turizam.

Ključne riječi
religijski turizam; religijski turist; hodočašća; studenti; studij; molitva; vjera; sredstva javnog priopćavanja

Hrčak ID: 74608

URI
https://hrcak.srce.hr/74608

[engleski]

Posjeta: 4.104 *