hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Ekološko pitanje kao odgojno-obrazovna potreba

Renata Jukić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-1433-5920 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Osijeku, Osijek, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (164 KB) str. 267-286 preuzimanja: 3.162* citiraj
APA 6th Edition
Jukić, R. (2011). Ekološko pitanje kao odgojno-obrazovna potreba. Socijalna ekologija, 20 (3), 267-286. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/75361
MLA 8th Edition
Jukić, Renata. "Ekološko pitanje kao odgojno-obrazovna potreba." Socijalna ekologija, vol. 20, br. 3, 2011, str. 267-286. https://hrcak.srce.hr/75361. Citirano 31.10.2020.
Chicago 17th Edition
Jukić, Renata. "Ekološko pitanje kao odgojno-obrazovna potreba." Socijalna ekologija 20, br. 3 (2011): 267-286. https://hrcak.srce.hr/75361
Harvard
Jukić, R. (2011). 'Ekološko pitanje kao odgojno-obrazovna potreba', Socijalna ekologija, 20(3), str. 267-286. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/75361 (Datum pristupa: 31.10.2020.)
Vancouver
Jukić R. Ekološko pitanje kao odgojno-obrazovna potreba. Socijalna ekologija [Internet]. 2011 [pristupljeno 31.10.2020.];20(3):267-286. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/75361
IEEE
R. Jukić, "Ekološko pitanje kao odgojno-obrazovna potreba", Socijalna ekologija, vol.20, br. 3, str. 267-286, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/75361. [Citirano: 31.10.2020.]

Sažetak
Globalizacijski procesi, progresivno umnažanje znanstvenih otkrića, nove tehnologije i načini komunikacije, pojava novih oblika pismenosti u kojima nezaobilazno mjesto zauzima i ekološka pismenost, razlozi su koji ekološku osviještenost čine obrazovnim imperativom. Proučavanje pedagoškog pristupa ekologiji prijeko je potrebno u cjelokupnom sagledavanju ove tematike. Nažalost, ovo je područje u Hrvatskoj općenito prilično zanemareno, a njegovo didaktičko oblikovanje i strukturiranje prepušteno „snalaženju“ nastavnika.
Ekološki odgoj i obrazovanje u nastavi su zastupljeni kroz integrirane i zasebne predmete te međupodručnim temama. Proučavanje ekoloških tema nezaobilazan je čimbenik održivog razvoja, a primjena stečenih spoznaja utječe na mnoga područja svakodnevnog života. No, ekologija je i kulturalno – antropološki orijentirana, tj. područje djelovanja joj je i afi rmacija ljudskih vrijednosti. Sukladno tome, temeljne kompetencije koje učenici moraju steći odnose se na spoznaje o povezanosti globalnih promjena na Zemlji, njihova utjecaja na čovjeka i okoliš, mogućnost prilagođavanja razvoju znanosti i tehnologije, odgovornom odnosu prema prirodi, doprinosu održivom razvoju, ali i svijesti o vlastitoj participaciji u suvremenom svijetu. No, ekološki odgoj i obrazovanje u širem smislu podrazumijevaju djelovanje na stvaranju „nove humanosti“ koja poučava kvalitetnim socijalnim odnosima i vrijednostima.
Stoga je u Hrvatskoj neophodno konstruirati kurikulum ekološkog odgoja i obrazovanja koji će pridonijeti promicanju pozitivnog odnosa prema ekologiji u hrvatskom školstvu, ali i unaprjeđivanju cjelokupne kulture škole.

Ključne riječi
ekologija; ekološki odgoj i obrazovanje; kurikulum

Hrčak ID: 75361

URI
https://hrcak.srce.hr/75361

[engleski] [njemački]

Posjeta: 4.781 *