Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

DINAMIKA UČENJA I IZVOĐENJA GIMNASTIČKIH ELEMENATA U TJELESNOJ I ZDRAVSTVENOJ KULTURI – RAZLIKE PO SPOLU

Suncica Delas Kalinski ; Faculty of Kinesiology, University of Split, Croatia
Durdica Miletic ; Faculty of Kinesiology, University of Split, Croatia
Ana Bozanic ; Faculty of Kinesiology, University of Split, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 296 Kb

str. 4-24

preuzimanja: 371

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 296 Kb

str. 4-24

preuzimanja: 454

citiraj


Sažetak

Istraživane su razlike po spolu u dinamici učenja i retenciji gimnastičkih znanja na uzorku učenika prvog razreda osnovne škole. Eksperimentalnu grupu činilo je 44 učenice i 32 učenika koji su sudjelovali u tretmanu u trajanju od 35 tjedana, a koji je uključivao i četiri gimnastička znanja. Izvođenje tih znanja procjenjivano je u 3 faze učenja i 2 retencijske faze. Govoreći o usvajanju gimnastičkih znanja, rezultati su ukazali na bolje izvođenje djevojčica za razliku od dječaka. T test za nezavisne uzorke potvrdio je značajnu razliku između spolova u većini točaka provjeravanja. Rezultati ANOVA testa za retencijske točke provjeravanja ukazali su na pozitivan transfer učenja samo za element stava na lopaticama kod dječaka i premeta strance kod djevojčica. Pronađene razlike između spolova ne smatraju se remetećim faktorom za postojanje zajedničke metode poučavanja za oba spola, već primarno služe kao smjernice profesorima tjelesne i zdravstvene kulture za prilagođavanje nastavnog kurikuluma kako bi bio što prikladniji i usmjereniji na individualni pristup.

Ključne riječi

zajednička metoda poučavanja; kurikulum; motoričko učenje; retencija

Hrčak ID:

77306

URI

https://hrcak.srce.hr/77306

Datum izdavanja:

21.12.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.698 *