APA 6th Edition Bognar, L. (2011). ODGOJ NA SVEUČILIŠTU. Život i škola, LVII (26), 165-174. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/77332
MLA 8th Edition Bognar, Ladislav. "ODGOJ NA SVEUČILIŠTU." Život i škola, vol. LVII, br. 26, 2011, str. 165-174. https://hrcak.srce.hr/77332. Citirano 12.04.2021.
Chicago 17th Edition Bognar, Ladislav. "ODGOJ NA SVEUČILIŠTU." Život i škola LVII, br. 26 (2011): 165-174. https://hrcak.srce.hr/77332
Harvard Bognar, L. (2011). 'ODGOJ NA SVEUČILIŠTU', Život i škola, LVII(26), str. 165-174. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/77332 (Datum pristupa: 12.04.2021.)
Vancouver Bognar L. ODGOJ NA SVEUČILIŠTU. Život i škola [Internet]. 2011 [pristupljeno 12.04.2021.];LVII(26):165-174. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/77332
IEEE L. Bognar, "ODGOJ NA SVEUČILIŠTU", Život i škola, vol.LVII, br. 26, str. 165-174, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/77332. [Citirano: 12.04.2021.]
Sažetak Postoji uvriježeno shvaćanje da odgoj nije posao sveučilišta i da je to stvar obitelji,
osnovne i srednje škole, a fakulteti se bave isključivo obrazovanjem. Ako znamo da se čovjek
kao osoba razvija cijelog života, a posebno burno u vrijeme studiranja, onda je takvo
shvaćanje pogrešno. Kako bi sveučilišni profesori mogli utjecati na osobni razvoj mladih na
sveučilišnoj razini, važno je da i sami budu osobe koje rastu, a ne osobe koje odustaju i
propadaju. Sveučilišni profesori predstavljaju studentima personalizaciju struke koju su
odabrali kao životni poziv te samim time postaju uzori i osobe za identifikaciju.
Odgoj na sveučilištu odnosi se na usvajanje sustava vrijednosti profesije za koju se
osposobljavaju i na podršku u procesu vlastite socijalizacije i samoaktualizacije. Eventualne
poteškoće na koje mladi nailaze u osobnom razvoju ne bi trebale ostati neprimijećene, a
podrška i pomoć moguće su i nužne. Veliko osipanje u procesu studiranja nije ni društveni
interes, a često je povezano s mnogim osobnim razočaranjima i upropaštavanjem mladih
života.
Sveučilišni profesori, nažalost, u velikoj većini nisu osposobljeni za svoju odgojnu funkciju,
ali u procesu cjeloživotne edukacije to je moguće promijeniti. Svi koji se bave ljudima
trebaju i sami sustavno raditi na osposobljavanju za tu svoju delikatnu i važnu funkciju.