hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

Školski pedagog u kurikulumu usmjerenome prema učeniku

Ružica Pažin-Ilakovac ; Filozofski fakultet u Osijeku, Odsjek za pedagogiju

Puni tekst: hrvatski, pdf (810 KB) str. 27-40 preuzimanja: 154* citiraj
APA 6th Edition
Pažin-Ilakovac, R. (2012). Školski pedagog u kurikulumu usmjerenome prema učeniku. Školski vjesnik, 61 (1.-2.), 27-40. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/81008
MLA 8th Edition
Pažin-Ilakovac, Ružica. "Školski pedagog u kurikulumu usmjerenome prema učeniku." Školski vjesnik, vol. 61, br. 1.-2., 2012, str. 27-40. https://hrcak.srce.hr/81008. Citirano 05.12.2021.
Chicago 17th Edition
Pažin-Ilakovac, Ružica. "Školski pedagog u kurikulumu usmjerenome prema učeniku." Školski vjesnik 61, br. 1.-2. (2012): 27-40. https://hrcak.srce.hr/81008
Harvard
Pažin-Ilakovac, R. (2012). 'Školski pedagog u kurikulumu usmjerenome prema učeniku', Školski vjesnik, 61(1.-2.), str. 27-40. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/81008 (Datum pristupa: 05.12.2021.)
Vancouver
Pažin-Ilakovac R. Školski pedagog u kurikulumu usmjerenome prema učeniku. Školski vjesnik [Internet]. 2012 [pristupljeno 05.12.2021.];61(1.-2.):27-40. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/81008
IEEE
R. Pažin-Ilakovac, "Školski pedagog u kurikulumu usmjerenome prema učeniku", Školski vjesnik, vol.61, br. 1.-2., str. 27-40, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/81008. [Citirano: 05.12.2021.]

Sažetak
Cilj je ovoga rada analiza zakonskih, teorijskih i praktičnih smjernica koje opisuju ulogu školskog pedagoga u sukonstrukciji kurikuluma usmjerenoga prema učeniku. Analizom i uspoređivanjem ponajprije cilja i zadaća koje pojedini zakonski dokumenti i izabrani autori smatraju glavnima u radu pedagoga, pokušat će se pobliže rasvijetliti njegov razvojni doprinos i sudjelovanje naglašeno u mogućnostima neposrednoga pedagoškoga djelovanja prema učeniku. U prvom su dijelu obrazloženi cilj i opća polazišta, u drugom odrednice humanističkoga kurikuluma, u trećem kurikulum usmjeren prema učeniku i rad školskog pedagoga, a u četvrtome strategije i sadržaji pedagoga u neposrednome radu s učenicima, s osvrtom na stanje i mogućnosti vrednovanja. Analiza je pokazala vidljive, ali i one prikrivene, još nedovoljno afi rmirane mogućnosti proširivanja i produbljivanja neposrednoga djelovanja pedagoga prema učenicima, uz potrebno propitivanje i prestrukturiranje ukupnoga, posebice unutarnjeg, školskog rada. U traženju i određivanju novih uloga svih sudionika suvremenog školskoga kurikuluma iznimno je važno sudjelovanje pedagoga, njegovim prepoznatljivim razvojno-inovacijskim, ali i neposrednim radom, u podršci učenikovu razvoju poštujući kurikulumski duh integracije i partnerstva. Tome bi pridonijelo više istraživanja postojeće prakse u odnosu na teorijskozakonske okvire kao i razvoj sustava vrednovanja rada pedagoga.

Ključne riječi
ciljevi; humanistički kurikulum; odrednice; školski pedagog; učenik

Hrčak ID: 81008

URI
https://hrcak.srce.hr/81008

[engleski] [talijanski]

Posjeta: 1.763 *