hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Kurikulumske perspektive umjetnosti, tehnike i zanatstva

Stjepan Kovačević ; PMF Split

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 493-510 preuzimanja: 38* citiraj
APA 6th Edition
Kovačević, S. (2011). Kurikulumske perspektive umjetnosti, tehnike i zanatstva. Školski vjesnik, 60 (4.), 493-510. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/81739
MLA 8th Edition
Kovačević, Stjepan. "Kurikulumske perspektive umjetnosti, tehnike i zanatstva." Školski vjesnik, vol. 60, br. 4., 2011, str. 493-510. https://hrcak.srce.hr/81739. Citirano 28.10.2021.
Chicago 17th Edition
Kovačević, Stjepan. "Kurikulumske perspektive umjetnosti, tehnike i zanatstva." Školski vjesnik 60, br. 4. (2011): 493-510. https://hrcak.srce.hr/81739
Harvard
Kovačević, S. (2011). 'Kurikulumske perspektive umjetnosti, tehnike i zanatstva', Školski vjesnik, 60(4.), str. 493-510. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/81739 (Datum pristupa: 28.10.2021.)
Vancouver
Kovačević S. Kurikulumske perspektive umjetnosti, tehnike i zanatstva. Školski vjesnik [Internet]. 2011 [pristupljeno 28.10.2021.];60(4.):493-510. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/81739
IEEE
S. Kovačević, "Kurikulumske perspektive umjetnosti, tehnike i zanatstva", Školski vjesnik, vol.60, br. 4., str. 493-510, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/81739. [Citirano: 28.10.2021.]

Sažetak
U radu se razmatra teleološka i pragmatička povezanost umjetničkoga i tehničkog područja odgoja i općeg obveznog obrazovanja. Pritom se kao teorijska okosnica uzima europska tradicija nastavnog predmeta zanatstvo, koja predstavlja didaktičko utjelovljenje umjetnosti i tehnike. S druge strane, nepostojanje takva nastavnog predmeta u hrvatskom osnovnom školstvu utvrđuje se kao problem odgojno-obrazovnog sustava, ali i empirijskog istraživanja. Istraživanjem provedenim na prigodnom uzorku osnovnoškolaca ustanovljena je statistički značajna pozitivna korelacija između uspjeha koji postižu u tehničkoj i likovnoj kulturi (r = 0,433, p < 0,001). Ta povezanost, uz uvažavanje teorijskih konstatacija i pretpostavki, interpretirana je potrebom integriranog pristupa programiranju umjetnosti i tehnike.

Ključne riječi
zanatstvo; umjetnost; likovna kultura; tehnička kultura; kurikulum

Hrčak ID: 81739

URI
https://hrcak.srce.hr/81739

[engleski]

Posjeta: 470 *