hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

Učenje u muzeju

Jovana Milutinović

Puni tekst: hrvatski, pdf (266 KB) str. 217-229 preuzimanja: 1.127* citiraj
APA 6th Edition
Milutinović, J. (2010). Učenje u muzeju. Povijest u nastavi, VIII (16 (2)), 217-229. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/82545
MLA 8th Edition
Milutinović, Jovana. "Učenje u muzeju." Povijest u nastavi, vol. VIII, br. 16 (2), 2010, str. 217-229. https://hrcak.srce.hr/82545. Citirano 21.11.2019.
Chicago 17th Edition
Milutinović, Jovana. "Učenje u muzeju." Povijest u nastavi VIII, br. 16 (2) (2010): 217-229. https://hrcak.srce.hr/82545
Harvard
Milutinović, J. (2010). 'Učenje u muzeju', Povijest u nastavi, VIII(16 (2)), str. 217-229. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/82545 (Datum pristupa: 21.11.2019.)
Vancouver
Milutinović J. Učenje u muzeju. Povijest u nastavi [Internet]. 2010 [pristupljeno 21.11.2019.];VIII(16 (2)):217-229. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82545
IEEE
J. Milutinović, "Učenje u muzeju", Povijest u nastavi, vol.VIII, br. 16 (2), str. 217-229, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82545. [Citirano: 21.11.2019.]

Sažetak
U tekstu se ističe da informalna okruženja poput muzeja pružaju velike potencijale za učenje. Uslovi za učenje u muzejima kao informalnim okruženjima razlikuju se od onih u formalnim vaspitno-obrazovnim institucijama. Učenje u ovakvim okruženjima nije vođeno, usmeravano od nekog spoljašnjeg autoriteta, već je samousmereno, dobrovoljno
i personalno. Ipak, specifična prilika za učenje koju nudi muzej jeste iskustvena (doživljajna) priroda učenja koja se bazira na susretu s realnim predmetima. U novije vreme, konstruktivizam kao teorijska orijentacija postmodernog mišljenja ima veliki uticaj na muzej, a posebno na polje njegovog vaspitno-obrazovnog rada, učenje i prirodu
iskustva u njemu. Konstruktivizam nudi definiciju učenja kao procesa personalne konstrukcije značenja te se naročita pažnja posvećuje znanju i značenjima koje posetioci stvaraju (konstruišu) na osnovu sadržaja muzeja. Socijalni konstrukcionisti dodaju da stvaranje značenja nije samo lična stvar, već da je ono posredovano socijalnim
okruženjem pojedinca. Iskustvo učenja u muzejima se najčešće javlja unutar socijalnog konteksta. Za veliki broj posetioca važan aspekt muzejske posete predstavlja upravo socijalna priroda aktivnosti koja se odvija u njima.

Ključne riječi
muzej; učenje; konstruktivizam

Hrčak ID: 82545

URI
https://hrcak.srce.hr/82545

Posjeta: 1.821 *