hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Glazbeno daroviti učenici na primarnom stupnju školovanja

Vesna Svalina ; Učiteljski fakultet Sveučilišta J.J. Strossmayera u Osijeku
Milan Matijević ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 425-446 preuzimanja: 1.079* citiraj
APA 6th Edition
Svalina, V. i Matijević, M. (2011). Glazbeno daroviti učenici na primarnom stupnju školovanja. Napredak, 152 (3-4), 425-446. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/82784
MLA 8th Edition
Svalina, Vesna i Milan Matijević. "Glazbeno daroviti učenici na primarnom stupnju školovanja." Napredak, vol. 152, br. 3-4, 2011, str. 425-446. https://hrcak.srce.hr/82784. Citirano 21.09.2019.
Chicago 17th Edition
Svalina, Vesna i Milan Matijević. "Glazbeno daroviti učenici na primarnom stupnju školovanja." Napredak 152, br. 3-4 (2011): 425-446. https://hrcak.srce.hr/82784
Harvard
Svalina, V., i Matijević, M. (2011). 'Glazbeno daroviti učenici na primarnom stupnju školovanja', Napredak, 152(3-4), str. 425-446. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/82784 (Datum pristupa: 21.09.2019.)
Vancouver
Svalina V, Matijević M. Glazbeno daroviti učenici na primarnom stupnju školovanja. Napredak [Internet]. 2011 [pristupljeno 21.09.2019.];152(3-4):425-446. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82784
IEEE
V. Svalina i M. Matijević, "Glazbeno daroviti učenici na primarnom stupnju školovanja", Napredak, vol.152, br. 3-4, str. 425-446, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82784. [Citirano: 21.09.2019.]

Sažetak
Temi darovitosti u literaturi se prilazi na različite načine. Velik broj autora ističe važnost identificiranja darovitosti kod djece i potrebe da se takvoj djeci osigura obrazovanje koje će im omogućiti kvalitetno napredovanje te maksimalan razvoj njihovih sposobnosti. Kad je riječ o glazbenoj darovitosti možemo govoriti o mogućnosti razvoja dječjih glazbenih sposobnosti u općeobrazovnoj ili u glazbenoj školi. Učitelji primarnog obrazovanja prvi će uočiti izražene glazbene sposobnosti kod svojih učenika. Oni će te sposobnosti identificirati i nastojati ih unapređivati, a kako bi se ostvario njihov maksimalan razvoj učenike će se uputiti i na dodatno glazbeno obrazovanje u glazbenu školu.
U radu je prikazano akcijsko istraživanje koje je provedeno s učenicima prvog i drugog razreda osnovne glazbene škole. Cilj je bio utvrditi koje su mogućnosti za unapređenje nastavne prakse poticanjem dječjeg glazbenog stvaralaštva u okviru nastave solfeggia. Rezultati pokazuju da je glazbeno darovitu djecu mlađe školske dobi moguće uključivati pored reproduktivnih još i u različite produktivne glazbene aktivnosti: u improviziranje te kreiranje manjih glazbenih djela na glasoviru. Iako se u stvaralačke aktivnosti ne uključuju uvijek sva djeca, većina ih iskazuje velik interes za takve aktivnosti. Djeca koja izraze želju za sudjelovanjem u glazbeno-stvaralačkim aktivnostima u stanju su vrlo kvalitetno realizirati svoje zadatke. Temeljem rezultata ovog istraživanja možemo reći da je sustavnim radom s darovitom djecom moguće ostvariti pomake u razvoju njihovih produktivnih glazbenih sposobnosti.

Ključne riječi
primarno obrazovanje; učitelji primarnog obrazovanja; darovitost; stvaralaštvo; nastava glazbene kulture; izvannastavne glazbene aktivnosti; nastava solfeggia

Hrčak ID: 82784

URI
https://hrcak.srce.hr/82784

[engleski]

Posjeta: 1.798 *