APA 6th Edition Rajić, V. (2012). Samoaktualizacija, optimalna iskustva i reformske pedagogije. Napredak, 153 (2), 235-247. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/82873
MLA 8th Edition Rajić, Višnja. "Samoaktualizacija, optimalna iskustva i reformske pedagogije." Napredak, vol. 153, br. 2, 2012, str. 235-247. https://hrcak.srce.hr/82873. Citirano 23.04.2021.
Chicago 17th Edition Rajić, Višnja. "Samoaktualizacija, optimalna iskustva i reformske pedagogije." Napredak 153, br. 2 (2012): 235-247. https://hrcak.srce.hr/82873
Harvard Rajić, V. (2012). 'Samoaktualizacija, optimalna iskustva i reformske pedagogije', Napredak, 153(2), str. 235-247. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/82873 (Datum pristupa: 23.04.2021.)
Vancouver Rajić V. Samoaktualizacija, optimalna iskustva i reformske pedagogije. Napredak [Internet]. 2012 [pristupljeno 23.04.2021.];153(2):235-247. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82873
IEEE V. Rajić, "Samoaktualizacija, optimalna iskustva i reformske pedagogije", Napredak, vol.153, br. 2, str. 235-247, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82873. [Citirano: 23.04.2021.]
Sažetak Rad dovodi u relaciju teoriju samoaktualizacije (Abrahama Maslowa), teoriju optimalnih iskustava (Michaela Csikszentmihalyi-a) i mogućnosti za njihovo ostvarenje u školi. Maslow (1963.) prepoznaje vrhunska iskustva, a Csikszentmihalyi (2006.) trenutke zanesenosti kao istinske trenutke sreće i samoostvarenja/samoaktualizacije. Maslow kao i Lev Vygotsky (1978.) prepoznaje ključan utjecaj socio-kulturalnog okruženja na razvoj djeteta kao preduvjet za razvoj i samoaktualizaciju pojedinca. Imajući u vidu proksimalan razvoj
djeteta i njegovu težnju za aktualizacijom potrebno je školsko iskustvo što više približiti vrhunskim iskustvima ili zanesenosti kako bi se omogućilo što uspješnije sudjelovanje učenika u školi. Reformski pedagozi poput Johanna Heinricha Pestalozzija, Johna Deweya i Marije Montessori još prije više od stotinjak godina prepoznaju situacije u školi kada djeca doživljavaju optimalna
iskustva i svojim djelovanjem pokušavaju osigurati uvjete u školi za ostvarivanje istih. Tradicionalna pedagogija koja prevladava u školama danas, na žalost, svojim organizacijskim elementima rijetko osigurava uvjete nužne za ostvarivanje optimalnih i vrhunskih iskustava u školi.