hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.21.3.09

"OVO SU NAŠA ČETIRI ZIDA": SLOGANI ZAGREBAČKIH POVORKI PONOSA KAO TAKTIKA PRISVAJANJA PROSTORA

Mislava BERTOŠA ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu,Odsjek za lingvistiku, I. Lučića 3, 10 000 Zagreb
Sandra ANTULOV ; Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (210 KB) str. 771-791 preuzimanja: 639* citiraj
APA 6th Edition
BERTOŠA, M. i ANTULOV, S. (2012). "OVO SU NAŠA ČETIRI ZIDA": SLOGANI ZAGREBAČKIH POVORKI PONOSA KAO TAKTIKA PRISVAJANJA PROSTORA. Društvena istraživanja, 21 (3 (117)), 771-791. https://doi.org/10.5559/di.21.3.09
MLA 8th Edition
BERTOŠA, Mislava i Sandra ANTULOV. ""OVO SU NAŠA ČETIRI ZIDA": SLOGANI ZAGREBAČKIH POVORKI PONOSA KAO TAKTIKA PRISVAJANJA PROSTORA." Društvena istraživanja, vol. 21, br. 3 (117), 2012, str. 771-791. https://doi.org/10.5559/di.21.3.09. Citirano 12.11.2019.
Chicago 17th Edition
BERTOŠA, Mislava i Sandra ANTULOV. ""OVO SU NAŠA ČETIRI ZIDA": SLOGANI ZAGREBAČKIH POVORKI PONOSA KAO TAKTIKA PRISVAJANJA PROSTORA." Društvena istraživanja 21, br. 3 (117) (2012): 771-791. https://doi.org/10.5559/di.21.3.09
Harvard
BERTOŠA, M., i ANTULOV, S. (2012). '"OVO SU NAŠA ČETIRI ZIDA": SLOGANI ZAGREBAČKIH POVORKI PONOSA KAO TAKTIKA PRISVAJANJA PROSTORA', Društvena istraživanja, 21(3 (117)), str. 771-791. https://doi.org/10.5559/di.21.3.09
Vancouver
BERTOŠA M, ANTULOV S. "OVO SU NAŠA ČETIRI ZIDA": SLOGANI ZAGREBAČKIH POVORKI PONOSA KAO TAKTIKA PRISVAJANJA PROSTORA. Društvena istraživanja [Internet]. 2012 [pristupljeno 12.11.2019.];21(3 (117)):771-791. https://doi.org/10.5559/di.21.3.09
IEEE
M. BERTOŠA i S. ANTULOV, ""OVO SU NAŠA ČETIRI ZIDA": SLOGANI ZAGREBAČKIH POVORKI PONOSA KAO TAKTIKA PRISVAJANJA PROSTORA", Društvena istraživanja, vol.21, br. 3 (117), str. 771-791, 2012. [Online]. https://doi.org/10.5559/di.21.3.09

Sažetak
Prostorno smještanje znakova, diskursa i ljudskih radnji nije samo ključno za njihovo razumijevanje nego upućuje i na društveno pozicioniranje i odnose moći u društvenoj areni. U ovome se radu usredotočujemo na semiotičke prakse koje su sociokulturno neovlaštene, koje krše očekivanja i konvencije, koje su transgresivne. Slijedeći određenje prisvajanja koje je dala Shugart, analiziramo načine prisvajanja urbanoga prostora do kojeg dolazi u vrijeme zagrebačkih povorki ponosa. Usredotočujemo se na slogane i promatramo ih kao bottom-up taktike kojima se koristi marginalizirana skupina kako bi oduzela moć i prestiž dominantnim skupinama i tako prilagodila gradsko središte svojim potrebama i ciljevima. Ona pritom rabi prostor kao semiotički resurs za simboličko i stvarno prisvajanje, kako bi prenijela politička značenja i borila se za svoja prava. Pisani diskurs slogana u interakciji je s vizualnim semiotičkim načinom, koji također uzimamo u obzir. Analiziramo ih kombinirajući kritičku analizu diskursa i semiotičku analizu prostora i krajolika.

Ključne riječi
slogani (zagrebačka povorka ponosa); prisvajanje; semiotički krajolici; transgresivna semiotika

Hrčak ID: 90299

URI
https://hrcak.srce.hr/90299

[engleski]

Posjeta: 1.260 *