hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Usporedba strukture i uspješnosti srednjoeuropskoga i skandinavskog obrazovanja

Nikola Pastuović ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (639 KB) str. 155-179 preuzimanja: 441* citiraj
APA 6th Edition
Pastuović, N. (2006). Usporedba strukture i uspješnosti srednjoeuropskoga i skandinavskog obrazovanja. Sociologija i prostor, 44 (172/173 (2/3)), 155-179. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/93823
MLA 8th Edition
Pastuović, Nikola. "Usporedba strukture i uspješnosti srednjoeuropskoga i skandinavskog obrazovanja." Sociologija i prostor, vol. 44, br. 172/173 (2/3), 2006, str. 155-179. https://hrcak.srce.hr/93823. Citirano 11.08.2020.
Chicago 17th Edition
Pastuović, Nikola. "Usporedba strukture i uspješnosti srednjoeuropskoga i skandinavskog obrazovanja." Sociologija i prostor 44, br. 172/173 (2/3) (2006): 155-179. https://hrcak.srce.hr/93823
Harvard
Pastuović, N. (2006). 'Usporedba strukture i uspješnosti srednjoeuropskoga i skandinavskog obrazovanja', Sociologija i prostor, 44(172/173 (2/3)), str. 155-179. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/93823 (Datum pristupa: 11.08.2020.)
Vancouver
Pastuović N. Usporedba strukture i uspješnosti srednjoeuropskoga i skandinavskog obrazovanja. Sociologija i prostor [Internet]. 2006 [pristupljeno 11.08.2020.];44(172/173 (2/3)):155-179. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/93823
IEEE
N. Pastuović, "Usporedba strukture i uspješnosti srednjoeuropskoga i skandinavskog obrazovanja", Sociologija i prostor, vol.44, br. 172/173 (2/3), str. 155-179, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/93823. [Citirano: 11.08.2020.]

Sažetak
U ovom je radu uspoređena kvaliteta obrazovanja u trima srednjoeuropskim
i trima skandinavskim zemljama prema glavnim pokazateljima učinkovitosti
osnovnog obrazovanja: nacionalnim prosjecima u trima vrstama pismenosti, veličini
individualnih razlika oko nacionalnog prosjeka te veličini razlika u međuškolskim
prosjecima. Utvrđeno je da je skandinavsko obrazovanje uspješnije prema svim trima
kriterijima učinkovitosti. U skandinavskim zemljama viši su nacionalni prosjeci
u svim trima vrstama pismenosti, manje je djelovanje socioekonomskog položaja
roditelja na individualne razlike u obrazovnim postignućima, i znatno su manje razlike
u međuškolskim prosjecima. Viša kvaliteta skandinavskog obrazovanja značajnim
je dijelom objašnjena razlikama u strukturnim karakteristikama njihovih obrazovnih
sustava: u dužem trajanju primarnog obrazovanja (ono traje dvije godine
duže), u dž`em trajanju općeobrazovne osnovne škole za sve te, u kasnijem provođ
enju vanjske institucionalne diferencijacije programa i učenika. Na temelju provedene
analize može se zaključiti da strukturne karakteristike sustava nisu irelevantne
za obrazovnu učinkovitost sustava te da sustavi, sukladni skandinavskom modelu,
bolje pripremaju učenike za život u društvu znanja.

Ključne riječi
struktura obrazovnog sustava; obrazovna učinkovitost; čitalačka; matematič ka i prirodoslovna pismenost; međuškolske razlike

Hrčak ID: 93823

URI
https://hrcak.srce.hr/93823

[engleski] [francuski]

Posjeta: 907 *