APA 6th Edition Laškarin, M. (2012). WEB COMMUNICATION MANAGEMENT IN HOTEL MARKETING. Informatologia, 45 (4), 314-322. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/94310
MLA 8th Edition Laškarin, Marina. "WEB COMMUNICATION MANAGEMENT IN HOTEL MARKETING." Informatologia, vol. 45, br. 4, 2012, str. 314-322. https://hrcak.srce.hr/94310. Citirano 25.02.2021.
Chicago 17th Edition Laškarin, Marina. "WEB COMMUNICATION MANAGEMENT IN HOTEL MARKETING." Informatologia 45, br. 4 (2012): 314-322. https://hrcak.srce.hr/94310
Harvard Laškarin, M. (2012). 'WEB COMMUNICATION MANAGEMENT IN HOTEL MARKETING', Informatologia, 45(4), str. 314-322. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/94310 (Datum pristupa: 25.02.2021.)
Vancouver Laškarin M. WEB COMMUNICATION MANAGEMENT IN HOTEL MARKETING. Informatologia [Internet]. 2012 [pristupljeno 25.02.2021.];45(4):314-322. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/94310
IEEE M. Laškarin, "WEB COMMUNICATION MANAGEMENT IN HOTEL MARKETING", Informatologia, vol.45, br. 4, str. 314-322, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/94310. [Citirano: 25.02.2021.]
Sažetak Važnost i značaj kreiranja, održavanja i korištenja baza podataka o svojim gostima, klijentima, kupcima i svim ostalim potrošačima proizvoda ili usluga, prepoznale su sve gospodarske djelatnosti. Metodologija prikupljanja tih podataka, mijenjala se i razvijala usporedno sa razvojem i primjenom informacijsko-komunikacijskih tehnologija. Transformacija prikupljanja podataka od manualnog načina do korištenja tehnologije i web-a, doprinijela je povećanju mogućnosti za prikupljanje velikog broja osobnih podataka o korisnicima proizvoda ili usluga. Istovremeno, te mogućnosti dovele su do pojave da se hotelijeri i ostali subjekti na strani ponude susreću sa velikom količinom nestrukturiranih i većinom transakcijskih podataka prikupljenih putem web-a. Kao
odgovor na takve probleme, pojavila se metodologija pod nazivom rudarenje podataka. Ona upućuje na proces traženja i korištenja visokovrijednih podataka, koje hotelijeri mogu iskoristiti u
svojoj strategiji marketinga „jedan prema jednome“. Recentna istraživanja pokazuju da budući korisnici usluga imaju više povjerenja u osobna iskustva dosadašnjih korisnika usluga nego u
tradicionalne metode oglašavanja i reklamiranja. Razlog tome leži u doživljajnim emocijama pojedinaca u nekom ugostiteljskom objektu ili turističkoj destinaciji. Dok svakodnevni komentari prijašnjih korisnika usluga na društvenim mrežama, s jedne strane hotelijerima omogućuju promotivnu šansu za buduće korisnike usluga, dotle s druge strane, to može predstavljati realnu
opasnost za odbijanje budućih korisnika usluga. Današnji blogovi predstavljaju ogroman izvor visoko vrijednih podataka, sa relativnom visokom dozom vjerodostojnosti. Ljudi u takvim tekstovima otkrivaju sebe, svoje doživljaje koja su u većini slučajeva prožeta osobnim iskustvima, što za posljedicu ima i veći stupanj uvjerljivosti. Na temelju ovako determiniranog problema istraživanja, moguće je postaviti temeljnu hipotezu u ovom radu, koja glasi: rudarenje web podacima omogućuje kvalitetniji pristup korištenja baze podataka o gostima i efikasniju individualizaciju
u prepoznavanju njihovih potreba, želja i navika kao budućih korisnika usluga.