hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Softverska rješenja u marketing istraživanju za otkrivanje znanja u bazama podataka pomoću fuzzy klasteriranja

Brano Markić
Dražena Tomić

Puni tekst: engleski, pdf (612 KB) str. 240-244 preuzimanja: 737* citiraj
APA 6th Edition
Markić, B. i Tomić, D. (2006). Software solutions in marketing research for knowledge discovery in databases by fuzzy clustering. Informatologia, 39 (4), 240-244. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/9251
MLA 8th Edition
Markić, Brano i Dražena Tomić. "Software solutions in marketing research for knowledge discovery in databases by fuzzy clustering." Informatologia, vol. 39, br. 4, 2006, str. 240-244. https://hrcak.srce.hr/9251. Citirano 04.07.2020.
Chicago 17th Edition
Markić, Brano i Dražena Tomić. "Software solutions in marketing research for knowledge discovery in databases by fuzzy clustering." Informatologia 39, br. 4 (2006): 240-244. https://hrcak.srce.hr/9251
Harvard
Markić, B., i Tomić, D. (2006). 'Software solutions in marketing research for knowledge discovery in databases by fuzzy clustering', Informatologia, 39(4), str. 240-244. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/9251 (Datum pristupa: 04.07.2020.)
Vancouver
Markić B, Tomić D. Software solutions in marketing research for knowledge discovery in databases by fuzzy clustering. Informatologia [Internet]. 2006 [pristupljeno 04.07.2020.];39(4):240-244. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/9251
IEEE
B. Markić i D. Tomić, "Software solutions in marketing research for knowledge discovery in databases by fuzzy clustering", Informatologia, vol.39, br. 4, str. 240-244, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/9251. [Citirano: 04.07.2020.]

Sažetak
Otkrivanje znanja u bazama podataka je proces identificiranja novih, validnih, korisnih i razumljivih paterna i modela iz podataka pohranjenih u bazama podataka. Data mining je samo jedan korak u tom procesu, a on ima zadatak pronaći i otkriti paterne i modele. Postoji više data mining algoritama za klasteriranje. Klasteriranje pripada nenadziranom učenju (unsupervised learning), a ono je postupak grupiranja podataka u klase tako da je sličnost najveća između podataka u jednoj klasi a razlika što veća u odnosu na podatke u drugoj klasi. U radu je razvijen konceptualni model integracije i odgovarajuće programsko rješenje, klasteriranja podataka pohranjenih u skladištu podataka. Rješenje je u marketing funkcijskom području a integracija skladišta podataka i data mining algoritma pokazuje zadovoljavajuću implementacijsku snagu.

Ključne riječi
otkrivanje znanja; data mining; skladište podataka; algoritmi za klasteriranje

Hrčak ID: 9251

URI
https://hrcak.srce.hr/9251

[engleski]

Posjeta: 1.633 *