hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Transpismenost kao novi istraživački vidik za medijsku i informacijsku pismenost

Divina Frau-Meigs ; Sveučilište Sorbonne Nouvelle, Francuska

Puni tekst: engleski, pdf (261 KB) str. 14-26 preuzimanja: 1.009* citiraj
APA 6th Edition
Frau-Meigs, D. (2012). Transliteracy as the New Research Horizon for Media and Information Literacy. Medijske studije, 3 (6), 14-26. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/96345
MLA 8th Edition
Frau-Meigs, Divina. "Transliteracy as the New Research Horizon for Media and Information Literacy." Medijske studije, vol. 3, br. 6, 2012, str. 14-26. https://hrcak.srce.hr/96345. Citirano 31.05.2020.
Chicago 17th Edition
Frau-Meigs, Divina. "Transliteracy as the New Research Horizon for Media and Information Literacy." Medijske studije 3, br. 6 (2012): 14-26. https://hrcak.srce.hr/96345
Harvard
Frau-Meigs, D. (2012). 'Transliteracy as the New Research Horizon for Media and Information Literacy', Medijske studije, 3(6), str. 14-26. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/96345 (Datum pristupa: 31.05.2020.)
Vancouver
Frau-Meigs D. Transliteracy as the New Research Horizon for Media and Information Literacy. Medijske studije [Internet]. 2012 [pristupljeno 31.05.2020.];3(6):14-26. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/96345
IEEE
D. Frau-Meigs, "Transliteracy as the New Research Horizon for Media and Information Literacy", Medijske studije, vol.3, br. 6, str. 14-26, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/96345. [Citirano: 31.05.2020.]

Sažetak
Medijska i informacijska pismenost predstavljaju koncepte koji su valjani, ali koji su zastarjeli. Odnose se na modernističko doba s vrlo specifičnim linearnim pogledom na medije. U virtualno doba koje je karakteristično po davanju prvenstva online razmjeni sadržaja nad offline razmjenom dolazi do porasta sadržaja koji su prikupili korisnici te do novih strategija u tradicionalnim i novim medijima.
Aktivnosti opismenjavanja postaju sve složenije, kao i potrebne kompetencije polaznika te očekivanja od korisnika i učenika. Ovaj rad razmatra transpismenost (transliteracy) kao način za iskorištavanje potencijalnih prednosti i umanjivanje rizika ‘informacijskog društva’. Prije svega autorica je ispitala novi
kontekst medijske i informacijske pismenosti te je definirala transpismenost. Na kraju su pregledana istraživačka pitanja i područja te je dano nekoliko prijedloga.

Ključne riječi
informacijska pismenost; informacijsko društvo; medijska pismenost; transpismenost

Hrčak ID: 96345

URI
https://hrcak.srce.hr/96345

[engleski]

Posjeta: 2.016 *