Optimizacija projektnih elemenata kružnog raskrižja
Sanja Šurdonja
; University of Rijeka, Faculty of Civil Engineering, Radmile Matejčić 3, 51000 Rijeka, Croatia
Aleksandra Deluka-Tibljaš
; University of Rijeka, Faculty of Civil Engineering, Radmile Matejčić 3, 51000 Rijeka, Croatia
Sergije Babić
; University of Rijeka, Faculty of Civil Engineering, Radmile Matejčić 3, 51000 Rijeka, Croatia
APA 6th Edition Šurdonja, S., Deluka-Tibljaš, A. i Babić, S. (2013). Optimization of roundabout design elements. Tehnički vjesnik, 20 (3), 533-539. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/104082
MLA 8th Edition Šurdonja, Sanja, et al. "Optimization of roundabout design elements." Tehnički vjesnik, vol. 20, br. 3, 2013, str. 533-539. https://hrcak.srce.hr/104082. Citirano 02.03.2021.
Chicago 17th Edition Šurdonja, Sanja, Aleksandra Deluka-Tibljaš i Sergije Babić. "Optimization of roundabout design elements." Tehnički vjesnik 20, br. 3 (2013): 533-539. https://hrcak.srce.hr/104082
Harvard Šurdonja, S., Deluka-Tibljaš, A., i Babić, S. (2013). 'Optimization of roundabout design elements', Tehnički vjesnik, 20(3), str. 533-539. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/104082 (Datum pristupa: 02.03.2021.)
Vancouver Šurdonja S, Deluka-Tibljaš A, Babić S. Optimization of roundabout design elements. Tehnički vjesnik [Internet]. 2013 [pristupljeno 02.03.2021.];20(3):533-539. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/104082
IEEE S. Šurdonja, A. Deluka-Tibljaš i S. Babić, "Optimization of roundabout design elements", Tehnički vjesnik, vol.20, br. 3, str. 533-539, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/104082. [Citirano: 02.03.2021.]
Sažetak Analiza izvedenih kružnih raskrižja u nekoliko hrvatskih gradova ukazuje na to da izgrađenost područja raskrižja pri rekonstrukciji klasičnih tipova raskrižja u kružna u pravilu limitira raspon vanjskog polumjera samoga raskrižja. Hrvatske smjernice za projektiranje i opremanje raskrižja kružnog oblika-rotora, za proračun kapaciteta malih i srednjih kružnih raskrižja sugeriraju uporabu Austrijske metode koja u proračunu respektira geometrijske uvjete na raskrižjima što je razlog njezine uporabe za analizu korelacije između geometrije i kapaciteta raskrižja u ovome radu. Kako urbane lokacije ne omogućavaju uvijek primjenu optimalnog polumjera u ovome radu se analizira način optimiranja polumjera i drugih geometrijskih elemenata raskrižja u ovisnosti o željenom kapacitetu raskrižja. Rezultati su pokazali da elementi oblikovanja ulaza i izlaza u kružno raskrižje kao i postignuta udaljenost konfliktnih točaka na samom privozu imaju utjecaj na kapacitet samog raskrižja te da se optimiranjem njihovih iznosa u funkciji kapaciteta može racionalizirati potreban prostor za raskrižje.