hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Usporedba dimenzija ličnosti srednjoškolaca pomagačkog i općeg usmjerenja

Sven Zenko ; Occupational Health Clinic Terzić

Puni tekst: hrvatski, pdf (734 KB) str. 205-218 preuzimanja: 229* citiraj
APA 6th Edition
Zenko, S. (2013). Usporedba dimenzija ličnosti srednjoškolaca pomagačkog i općeg usmjerenja. Croatian Journal of Education, 15 (Sp.Ed.3), 205-218. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/111362
MLA 8th Edition
Zenko, Sven. "Usporedba dimenzija ličnosti srednjoškolaca pomagačkog i općeg usmjerenja." Croatian Journal of Education, vol. 15, br. Sp.Ed.3, 2013, str. 205-218. https://hrcak.srce.hr/111362. Citirano 01.12.2020.
Chicago 17th Edition
Zenko, Sven. "Usporedba dimenzija ličnosti srednjoškolaca pomagačkog i općeg usmjerenja." Croatian Journal of Education 15, br. Sp.Ed.3 (2013): 205-218. https://hrcak.srce.hr/111362
Harvard
Zenko, S. (2013). 'Usporedba dimenzija ličnosti srednjoškolaca pomagačkog i općeg usmjerenja', Croatian Journal of Education, 15(Sp.Ed.3), str. 205-218. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/111362 (Datum pristupa: 01.12.2020.)
Vancouver
Zenko S. Usporedba dimenzija ličnosti srednjoškolaca pomagačkog i općeg usmjerenja. Croatian Journal of Education [Internet]. 2013 [pristupljeno 01.12.2020.];15(Sp.Ed.3):205-218. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/111362
IEEE
S. Zenko, "Usporedba dimenzija ličnosti srednjoškolaca pomagačkog i općeg usmjerenja", Croatian Journal of Education, vol.15, br. Sp.Ed.3, str. 205-218, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/111362. [Citirano: 01.12.2020.]
Puni tekst: engleski, pdf (734 KB) str. 205-218 preuzimanja: 169* citiraj
APA 6th Edition
Zenko, S. (2013). Comparison of High School Students’ Personality Traits in the Helping Professions and Those of General Education. Croatian Journal of Education, 15 (Sp.Ed.3), 205-218. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/111362
MLA 8th Edition
Zenko, Sven. "Comparison of High School Students’ Personality Traits in the Helping Professions and Those of General Education." Croatian Journal of Education, vol. 15, br. Sp.Ed.3, 2013, str. 205-218. https://hrcak.srce.hr/111362. Citirano 01.12.2020.
Chicago 17th Edition
Zenko, Sven. "Comparison of High School Students’ Personality Traits in the Helping Professions and Those of General Education." Croatian Journal of Education 15, br. Sp.Ed.3 (2013): 205-218. https://hrcak.srce.hr/111362
Harvard
Zenko, S. (2013). 'Comparison of High School Students’ Personality Traits in the Helping Professions and Those of General Education', Croatian Journal of Education, 15(Sp.Ed.3), str. 205-218. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/111362 (Datum pristupa: 01.12.2020.)
Vancouver
Zenko S. Comparison of High School Students’ Personality Traits in the Helping Professions and Those of General Education. Croatian Journal of Education [Internet]. 2013 [pristupljeno 01.12.2020.];15(Sp.Ed.3):205-218. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/111362
IEEE
S. Zenko, "Comparison of High School Students’ Personality Traits in the Helping Professions and Those of General Education", Croatian Journal of Education, vol.15, br. Sp.Ed.3, str. 205-218, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/111362. [Citirano: 01.12.2020.]

Sažetak
Cilj istraživanja je usporedba dimenzija ličnosti, definiranih petofaktorskim modelom, učenica i učenika srednje medicinske škole, gimnazijalki i gimnazijalaca. S obzirom na to da su se odlučili za pomagačko zanimanje, pretpostavka je da će učenice i učenici srednje medicinske škole postizati više rezultate na ljestvici ugodnosti, dok na ostalim ljestvicama neće biti statistički značajnih razlika. Hipoteza se temelji na rezultatima sličnih istraživanja koja upućuju na to da pojedinci preferiraju tip zanimanja koji se podudara s njihovim osobinama ličnosti. Istraživanje je provedeno na ukupno 203 učenice i učenika. Njih 102 polazilo je medicinsku školu, a 101 je bio iz gimnazije. Za procjenu dimenzija ličnosti korišten je hrvatski oblik BFQ upitnika. Upitnik je primijenjen anonimno, skupno, na satu razredne nastave. Za provjeru dobivenih rezultata korištena je jednostavna analiza varijance. Rezultati su potvrdili očekivanje jer su učenice i učenici koji se obrazuju za pomagačko zanimanje imali statistički značajno više rezultate na ljestvici ugodnosti u odnosu na svoje gimnazijske vršnjake.

Ključne riječi
BFQ; dimenzije ličnosti; petofaktorski model; profesionalni interesi

Hrčak ID: 111362

URI
https://hrcak.srce.hr/111362

[engleski]

Posjeta: 706 *