hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper

Efekti direktnog političkog obrazovanja u školama

Vladimir Vujčić ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Fulltext: croatian, pdf (2 MB) pages 115-126 downloads: 261* cite
APA 6th Edition
Vujčić, V. (1992). Efekti direktnog političkog obrazovanja u školama. Politička misao, 29 (2), 115-126. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/112996
MLA 8th Edition
Vujčić, Vladimir. "Efekti direktnog političkog obrazovanja u školama." Politička misao, vol. 29, no. 2, 1992, pp. 115-126. https://hrcak.srce.hr/112996. Accessed 28 Sep. 2021.
Chicago 17th Edition
Vujčić, Vladimir. "Efekti direktnog političkog obrazovanja u školama." Politička misao 29, no. 2 (1992): 115-126. https://hrcak.srce.hr/112996
Harvard
Vujčić, V. (1992). 'Efekti direktnog političkog obrazovanja u školama', Politička misao, 29(2), pp. 115-126. Available at: https://hrcak.srce.hr/112996 (Accessed 28 September 2021)
Vancouver
Vujčić V. Efekti direktnog političkog obrazovanja u školama. Politička misao [Internet]. 1992 [cited 2021 September 28];29(2):115-126. Available from: https://hrcak.srce.hr/112996
IEEE
V. Vujčić, "Efekti direktnog političkog obrazovanja u školama", Politička misao, vol.29, no. 2, pp. 115-126, 1992. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/112996. [Accessed: 28 September 2021]

Abstracts
U ovom se radu analiziraju rezultati mnogih istraživanja u svijetu (Hessa i Torneya 1967., Langtona i Jenningsa 1969. i drugih istraživača) o mogućnostima i efektima direktnog političkog odgoja u školama na razvoj raznih dimenzija političke kulture učenika. Pokazalo se da u mnogim istraživanjima nije pronađena jača veza između direktnog političkog obrazovanja i raznih dimenzija političke kulture, ali je to, prema svemu sudeći, posljedica i metodološke neusklađenosti potencijala direktnog političkog obrazovanja i specifičnih kvaliteta pojedinih dimenzija političke kulture. Naime, istraživani su i efekti koji se od takvog obrazovanja vjerojatno ne mogu ni očekivati, pa je iz toga pogrešno suditi o potrebi i ulozi direktnog političkog obrazovanja u školama općenito. Prema tome, potrebna su brojnija, kompleksnija i sofisticiranija istraživanja radi separacije čistijih veza između političkog odgoja (obrazovanja) u školama i njegovih dimenzija (strukture nastavnog programa, nastavnih metoda, itd.) i određenih dimenzija političke kulture. I mali efekti tog obrazovanja mogu biti značajni, o čemu se ponekad ne vodi računa, jer su mnoga istraživanjau svijetu pokazala da se neke temeljne političke orijentacije (na primjer, politička stranačka identifikacija, političko uvjerenje) formiraju dosta rano i izvan školskog konteksta.

Hrčak ID: 112996

URI
https://hrcak.srce.hr/112996

[english]

Visits: 491 *