hrcak mascot   Srce   HID

Pedagogijska istraživanja, Vol.9 No.1/2 Studeni 2012.

Izvorni znanstveni članak

Utjecaj emocionalnih i ponašajnih problema na školski uspjeh učenika

Davor Mikas ; Dječji vrtić Cvrčak, Solin

Puni tekst: hrvatski, pdf (285 KB) str. 83-99 preuzimanja: 1.810* citiraj
APA 6th Edition
Mikas, D. (2012). Utjecaj emocionalnih i ponašajnih problema na školski uspjeh učenika. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 83-99. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/113443
MLA 8th Edition
Mikas, Davor. "Utjecaj emocionalnih i ponašajnih problema na školski uspjeh učenika." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, br. 1/2, 2012, str. 83-99. https://hrcak.srce.hr/113443. Citirano 25.09.2018.
Chicago 17th Edition
Mikas, Davor. "Utjecaj emocionalnih i ponašajnih problema na školski uspjeh učenika." Pedagogijska istraživanja 9, br. 1/2 (2012): 83-99. https://hrcak.srce.hr/113443
Harvard
Mikas, D. (2012). 'Utjecaj emocionalnih i ponašajnih problema na školski uspjeh učenika', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), str. 83-99. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/113443 (Datum pristupa: 25.09.2018.)
Vancouver
Mikas D. Utjecaj emocionalnih i ponašajnih problema na školski uspjeh učenika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 20.11.2012. [pristupljeno 25.09.2018.];9(1/2):83-99. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113443
IEEE
D. Mikas, "Utjecaj emocionalnih i ponašajnih problema na školski uspjeh učenika", Pedagogijska istraživanja, vol.9, br. 1/2, str. 83-99, studeni 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113443. [Citirano: 25.09.2018.]
Puni tekst: engleski, pdf (128 KB) str. 100-100 preuzimanja: 125* citiraj
APA 6th Edition
Mikas, D. (2012). The impact of emotional and behavioural problems on school achievement of pupils. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 100-100. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/113443
MLA 8th Edition
Mikas, Davor. "The impact of emotional and behavioural problems on school achievement of pupils." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, br. 1/2, 2012, str. 100-100. https://hrcak.srce.hr/113443. Citirano 25.09.2018.
Chicago 17th Edition
Mikas, Davor. "The impact of emotional and behavioural problems on school achievement of pupils." Pedagogijska istraživanja 9, br. 1/2 (2012): 100-100. https://hrcak.srce.hr/113443
Harvard
Mikas, D. (2012). 'The impact of emotional and behavioural problems on school achievement of pupils', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), str. 100-100. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/113443 (Datum pristupa: 25.09.2018.)
Vancouver
Mikas D. The impact of emotional and behavioural problems on school achievement of pupils. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 20.11.2012. [pristupljeno 25.09.2018.];9(1/2):100-100. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113443
IEEE
D. Mikas, "The impact of emotional and behavioural problems on school achievement of pupils", Pedagogijska istraživanja, vol.9, br. 1/2, str. 100-100, studeni 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113443. [Citirano: 25.09.2018.]
Puni tekst: njemački, pdf (105 KB) str. 101-101 preuzimanja: 215* citiraj
APA 6th Edition
Mikas, D. (2012). Zusammenhang zwischen emotionalen und Verhaltensproblemen und der Schulleistung der Schüler. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 101-101. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/113443
MLA 8th Edition
Mikas, Davor. "Zusammenhang zwischen emotionalen und Verhaltensproblemen und der Schulleistung der Schüler." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, br. 1/2, 2012, str. 101-101. https://hrcak.srce.hr/113443. Citirano 25.09.2018.
Chicago 17th Edition
Mikas, Davor. "Zusammenhang zwischen emotionalen und Verhaltensproblemen und der Schulleistung der Schüler." Pedagogijska istraživanja 9, br. 1/2 (2012): 101-101. https://hrcak.srce.hr/113443
Harvard
Mikas, D. (2012). 'Zusammenhang zwischen emotionalen und Verhaltensproblemen und der Schulleistung der Schüler', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), str. 101-101. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/113443 (Datum pristupa: 25.09.2018.)
Vancouver
Mikas D. Zusammenhang zwischen emotionalen und Verhaltensproblemen und der Schulleistung der Schüler. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 20.11.2012. [pristupljeno 25.09.2018.];9(1/2):101-101. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113443
IEEE
D. Mikas, "Zusammenhang zwischen emotionalen und Verhaltensproblemen und der Schulleistung der Schüler", Pedagogijska istraživanja, vol.9, br. 1/2, str. 101-101, studeni 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113443. [Citirano: 25.09.2018.]

Sažetak
Emocionalni i ponašajni problemi glavni su uzroci smanjenog školskog postignuća učenika. Istraživanje koje smo proveli imalo je za cilj utvrditi udio i značaj pojedinih prediktora u strukturi školskog neuspjeha. Istraživanje je provedeno u pet osnovnih škola s područja Splitsko-dalmatinske županije. Obuhvaćeno je 427 učenika u 22 razredna odjela sedmog i osmog razreda. Najznačajniji utjecaj na školski uspjeh učenica imaju problemi pažnje, tjelesni problemi, problemi mišljenja, povučenost, tjeskoba/depresivnost, agresivno ponašanje, eksternalizirani i internalizirani problemi. Na školski uspjeh dječaka (učenika) primarni utjecaj imaju problemi pažnje, tjeskoba/depresivnost, povučenost, delinkventno ponašanje, eksternalizirani i internalizirani problemi. Učenici i učenice koji imaju više različitih emocionalnih i ponašajnih problema, uglavnom postižu i slabije rezultate u školi. Nastavnici su se pokazali kao najpouzdaniji procjenitelji školskog uspjeha – u odnosu na ostale procjenitelje (roditelje i mlade) njihove procjene imaju značajnu prognostičku vrijednost.

Ključne riječi
CBCL; TRF; YSR; učenici; nastavnici; roditelji; školski uspjeh; adolescencija; internalizirani problemi; eksternalizirani problemi

Hrčak ID: 113443

URI
https://hrcak.srce.hr/113443

[engleski] [njemački]

Posjeta: 3.514 *