Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima

Neven Hrvatić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 207 Kb

str. 7-17

preuzimanja: 1.496

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 124 Kb

str. 17-17

preuzimanja: 270

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 107 Kb

str. 18-18

preuzimanja: 234

citiraj


Sažetak

Znanstveni projekt “Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima” (2007-2011) obuhvatio je tri temeljna dijela istraživanja: interkulturalne dimenzije nacionalnog kurikuluma (obilježja nacionalne kulture prema Hofstedeovu modelu), odgoj i obrazovanje pripadnika nacionalnih manjina u Hrvatskoj (socijalna distanca i interkulturalni odnosi, kao i specifi čnosti odgoja i obrazovanja Roma) i interkulturalne kompetencije pedagoga (učitelja). Interkulturalni odgoj i obrazovanje su nezaobilazni činitelji u procesu međusobnog upoznavanja, razumijevanja različitih kultura i uspostavljanja pozitivnih relacija, a temeljna pitanja interkulturalnoga obrazovanja i obrazovanja na manjinskim jezicima proizlaze iz prihvaćenoga odnosa, stava prema multikulturalnom društvu. Koncepcija interkulturalnoga odgoja i obrazovanja u velikoj će mjeri ovisiti o nastavnim sadržajima, modelima, strategijama... interkulturalnog kurikuluma, a prema kulturnoj integraciji, implementaciji u odgojno-obrazovnoj praksi i interkulturalnoj zajednici. U strukturi nacionalnog kurikuluma i (su)konstrukciji školskog kurikuluma interkulturalni odnosi i obrazovanje na manjinskim jezicima predstavljaju jednu od temeljenih odrednica. Važno je da preobrazba obrazovnog sustava, osim niza demokratsko pluralnih zahtjeva, poklanja mnogo veću pozornost upravo kulturalnoj osjetljivosti koja će zadovoljavati odgojne potrebe svakog pojedinca, a kao odgojni učinak u mladima razvijati poštovanje, uvažavanje i pozitivan stav prema ostalim etnicitetima, njihovim obilježjima i kulturama.

Ključne riječi

interkulturalni odgoj i obrazovanje; interkulturalni kurikulum; obrazovanje na manjinskim jezicima; kulturna raznolikost

Hrčak ID:

118081

URI

https://hrcak.srce.hr/118081

Datum izdavanja:

23.5.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 4.211 *