hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji

Ante Kolak ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju

Puni tekst: hrvatski, pdf (212 KB) str. 243-252 preuzimanja: 8.282* citiraj
APA 6th Edition
Kolak, A. (2010). Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji. Pedagogijska istraživanja, 7 (2), 243-252. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118087
MLA 8th Edition
Kolak, Ante. "Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 2, 2010, str. 243-252. https://hrcak.srce.hr/118087. Citirano 06.07.2020.
Chicago 17th Edition
Kolak, Ante. "Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji." Pedagogijska istraživanja 7, br. 2 (2010): 243-252. https://hrcak.srce.hr/118087
Harvard
Kolak, A. (2010). 'Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji', Pedagogijska istraživanja, 7(2), str. 243-252. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118087 (Datum pristupa: 06.07.2020.)
Vancouver
Kolak A. Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 06.07.2020.];7(2):243-252. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118087
IEEE
A. Kolak, "Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 2, str. 243-252, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118087. [Citirano: 06.07.2020.]
Puni tekst: engleski, pdf (97 KB) str. 253-253 preuzimanja: 221* citiraj
APA 6th Edition
Kolak, A. (2010). Sociometric status of pupils in the classroom and in the school hierarchy. Pedagogijska istraživanja, 7 (2), 253-253. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118087
MLA 8th Edition
Kolak, Ante. "Sociometric status of pupils in the classroom and in the school hierarchy." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 2, 2010, str. 253-253. https://hrcak.srce.hr/118087. Citirano 06.07.2020.
Chicago 17th Edition
Kolak, Ante. "Sociometric status of pupils in the classroom and in the school hierarchy." Pedagogijska istraživanja 7, br. 2 (2010): 253-253. https://hrcak.srce.hr/118087
Harvard
Kolak, A. (2010). 'Sociometric status of pupils in the classroom and in the school hierarchy', Pedagogijska istraživanja, 7(2), str. 253-253. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118087 (Datum pristupa: 06.07.2020.)
Vancouver
Kolak A. Sociometric status of pupils in the classroom and in the school hierarchy. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 06.07.2020.];7(2):253-253. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118087
IEEE
A. Kolak, "Sociometric status of pupils in the classroom and in the school hierarchy", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 2, str. 253-253, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118087. [Citirano: 06.07.2020.]
Puni tekst: njemački, pdf (97 KB) str. 254-254 preuzimanja: 199* citiraj
APA 6th Edition
Kolak, A. (2010). Soziometrischer Status der Schüler in der Klasse und der Schulhierarchie. Pedagogijska istraživanja, 7 (2), 254-254. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118087
MLA 8th Edition
Kolak, Ante. "Soziometrischer Status der Schüler in der Klasse und der Schulhierarchie." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 2, 2010, str. 254-254. https://hrcak.srce.hr/118087. Citirano 06.07.2020.
Chicago 17th Edition
Kolak, Ante. "Soziometrischer Status der Schüler in der Klasse und der Schulhierarchie." Pedagogijska istraživanja 7, br. 2 (2010): 254-254. https://hrcak.srce.hr/118087
Harvard
Kolak, A. (2010). 'Soziometrischer Status der Schüler in der Klasse und der Schulhierarchie', Pedagogijska istraživanja, 7(2), str. 254-254. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118087 (Datum pristupa: 06.07.2020.)
Vancouver
Kolak A. Soziometrischer Status der Schüler in der Klasse und der Schulhierarchie. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 06.07.2020.];7(2):254-254. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118087
IEEE
A. Kolak, "Soziometrischer Status der Schüler in der Klasse und der Schulhierarchie", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 2, str. 254-254, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118087. [Citirano: 06.07.2020.]

Sažetak
U teorijskom dijelu ovoga rada razmatraju se dimenzije osnovne strukture društva vidljive u školskoj hijerarhiji pri čemu se posebna pozornost pridaje statusu učenika koji čine razrednu elitu. U razdoblju kad djeca postaju učenici, a time i dio školske hijerarhije, počinju uspostavljati intenzivnije socijalne kontakte izvan obitelji te počinje snažnije djelovati utjecaj vršnjaka na njihov socijalni, intelektualni, moralni i emocionalni razvoj. U školskim se razrednim odjelima razvija diferencirana socijalna struktura koju potvrđuje sociometrijski status učenika čije je utvrđivanje cilj u empirijskom dijelu ovoga rada. Sociometrijski se status utvrdio na relaciji prihvaćanja (popularnosti) te odbijanja (izoliranosti ili odbačenosti) učenika razredne nastave. Identificirane su varijable koje mogu utjecati na indeks sociometrijskog statusa učenika (darovitost pojedinca i dob učenika). Istaknuta je važnost vršnjačke prihvaćenosti, kao socijalnog resursa koji olakšava druga životna postignuća, kao i značaj kurikuluma socijalnih odnosa u razvoju učenikove socijalne kompetencije.

Ključne riječi
razredna elita; sociometrijski status; razredni odjeli; međuvršnjački odnosi

Hrčak ID: 118087

URI
https://hrcak.srce.hr/118087

[engleski] [njemački]

Posjeta: 10.814 *