hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Samoobrazovanje i univerzitet

Aleksandar Dobrijević   ORCID icon orcid.org/0000-0001-8061-1458 ; University of Belgrade, Faculty of Philosophy, Belgrade, Serbia
Predrag Krstić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-2966-7082 ; University of Belgrade, Institute for Philosophy and Social Theory, Belgrade, Serbia

Puni tekst: engleski, pdf (412 KB) str. 83-96 preuzimanja: 635* citiraj
APA 6th Edition
Dobrijević, A. i Krstić, P. (2013). Self-Education and University. Synthesis philosophica, 28 (1-2), 83-96. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/119713
MLA 8th Edition
Dobrijević, Aleksandar i Predrag Krstić. "Self-Education and University." Synthesis philosophica, vol. 28, br. 1-2, 2013, str. 83-96. https://hrcak.srce.hr/119713. Citirano 09.08.2020.
Chicago 17th Edition
Dobrijević, Aleksandar i Predrag Krstić. "Self-Education and University." Synthesis philosophica 28, br. 1-2 (2013): 83-96. https://hrcak.srce.hr/119713
Harvard
Dobrijević, A., i Krstić, P. (2013). 'Self-Education and University', Synthesis philosophica, 28(1-2), str. 83-96. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/119713 (Datum pristupa: 09.08.2020.)
Vancouver
Dobrijević A, Krstić P. Self-Education and University. Synthesis philosophica [Internet]. 2013 [pristupljeno 09.08.2020.];28(1-2):83-96. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/119713
IEEE
A. Dobrijević i P. Krstić, "Self-Education and University", Synthesis philosophica, vol.28, br. 1-2, str. 83-96, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/119713. [Citirano: 09.08.2020.]

Sažetak
U nastojanju da artikuliraju vezu između »ideja« univerziteta i samoobrazovanja, autori ovog članka, kao svojevrsnu predigru, u prvom dijelu izlažu ona klasična razumijevanja obrazovanja koja prethode koncepciji samoobrazovanja. U drugome dijelu diskutira se Nietzscheovo rigorozno shvaćanje samoobrazovanja kao najkonzekventnija i najdalekosežnija intervencija u dotadašnji koncept obrazovanja. Treći dio na primjeru Derridaovih kolebanja u pogledu djelatnosti i djelotvornosti univerziteta signalizira suvremene »antinomije« legitimacije njegovog statusa. Zaključuje se da ne samo izvanjski izazovi nego i paradoksalni zadaci koje sebi postavlja spadaju u samu konstituciju onog modela univerziteta koji je rado sebe oslanjao na tradiciju samoobrazovanja, a da odnos između vizija univerziteta i samoobrazovanja, za koje se mislilo da se uzajamno podupiru, nije lišen intrinzičnih tenzija.

Ključne riječi
obrazovanje; samoobrazovanje; univerzitet; institucije; Friedrich Nietzsche; Jacques Derrida

Hrčak ID: 119713

URI
https://hrcak.srce.hr/119713

[engleski] [francuski] [njemački]

Posjeta: 1.099 *