Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Samoobrazovanje i univerzitet

Aleksandar Dobrijević orcid id orcid.org/0000-0001-8061-1458 ; University of Belgrade, Faculty of Philosophy, Belgrade, Serbia
Predrag Krstić orcid id orcid.org/0000-0002-2966-7082 ; University of Belgrade, Institute for Philosophy and Social Theory, Belgrade, Serbia


Puni tekst: engleski pdf 412 Kb

str. 83-96

preuzimanja: 851

citiraj


Sažetak

U nastojanju da artikuliraju vezu između »ideja« univerziteta i samoobrazovanja, autori ovog članka, kao svojevrsnu predigru, u prvom dijelu izlažu ona klasična razumijevanja obrazovanja koja prethode koncepciji samoobrazovanja. U drugome dijelu diskutira se Nietzscheovo rigorozno shvaćanje samoobrazovanja kao najkonzekventnija i najdalekosežnija intervencija u dotadašnji koncept obrazovanja. Treći dio na primjeru Derridaovih kolebanja u pogledu djelatnosti i djelotvornosti univerziteta signalizira suvremene »antinomije« legitimacije njegovog statusa. Zaključuje se da ne samo izvanjski izazovi nego i paradoksalni zadaci koje sebi postavlja spadaju u samu konstituciju onog modela univerziteta koji je rado sebe oslanjao na tradiciju samoobrazovanja, a da odnos između vizija univerziteta i samoobrazovanja, za koje se mislilo da se uzajamno podupiru, nije lišen intrinzičnih tenzija.

Ključne riječi

obrazovanje; samoobrazovanje; univerzitet; institucije; Friedrich Nietzsche; Jacques Derrida

Hrčak ID:

119713

URI

https://hrcak.srce.hr/119713

Datum izdavanja:

17.2.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski francuski njemački

Posjeta: 2.279 *