hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

JESU LI ŽIVOTNO ZADOVOLJNIJI NASTAVNICI U NASTAVI VIŠE USMJERENI NA UČENIKA?

Snježana Šarančić ; Primary School Brezovica, Croatia

Puni tekst: engleski, pdf (218 KB) str. 45-63 preuzimanja: 471* citiraj
APA 6th Edition
Šarančić, S. (2013). ARE TEACHERS WHO PROMOTE STUDENT-CENTRED APPROACH MORE SATISFIED WITH THEIR LIVES?. Život i škola, LIX (29), 45-63. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/121333
MLA 8th Edition
Šarančić, Snježana. "ARE TEACHERS WHO PROMOTE STUDENT-CENTRED APPROACH MORE SATISFIED WITH THEIR LIVES?." Život i škola, vol. LIX, br. 29, 2013, str. 45-63. https://hrcak.srce.hr/121333. Citirano 28.02.2020.
Chicago 17th Edition
Šarančić, Snježana. "ARE TEACHERS WHO PROMOTE STUDENT-CENTRED APPROACH MORE SATISFIED WITH THEIR LIVES?." Život i škola LIX, br. 29 (2013): 45-63. https://hrcak.srce.hr/121333
Harvard
Šarančić, S. (2013). 'ARE TEACHERS WHO PROMOTE STUDENT-CENTRED APPROACH MORE SATISFIED WITH THEIR LIVES?', Život i škola, LIX(29), str. 45-63. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/121333 (Datum pristupa: 28.02.2020.)
Vancouver
Šarančić S. ARE TEACHERS WHO PROMOTE STUDENT-CENTRED APPROACH MORE SATISFIED WITH THEIR LIVES?. Život i škola [Internet]. 2013 [pristupljeno 28.02.2020.];LIX(29):45-63. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/121333
IEEE
S. Šarančić, "ARE TEACHERS WHO PROMOTE STUDENT-CENTRED APPROACH MORE SATISFIED WITH THEIR LIVES?", Život i škola, vol.LIX, br. 29, str. 45-63, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/121333. [Citirano: 28.02.2020.]

Sažetak
U radu je analizom literature donesen pregled osobina kvalitetnoga nastavnika jer kvaliteta nastave ovisi o kvaliteti nastavnika. Dobar nastavnik nastavu vodi tako da je ona usmjerena na učenika. U koncepciji poučavanja u kojoj je nastava usmjerena na učenika, učenik je aktivni sudionik. Nastavnik više nije predavač nego organizator, suradnik, voditelj, mentor. Takav je nastavnik učinkovit, a njegova se učinkovitost ogleda u učeničkim postignućima. Istraživanja potvrđuju da su pojedinci koji su zadovoljniji svojim životom učinkovitiji na poslu. Cilj rada jest utvrditi utječe li životno zadovoljstvo nastavnika na njihovu koncepciju u poučavanju. Pretpostavka je da su nastavnici koji su zadovoljniji vlastitim životom u nastavi više usmjereni na učenika i poučavanje. U istraživanju je anketirano približno 150 nastavnika i nastavnica predmetne i razredne nastave različitog staža u pet hrvatskih osnovnih škola. Korištena je skala koncepcije o poučavanju (Pavin Ivanec, 2008) i skala zadovoljstva životom (Diener prema Rijavec et al, 2008). Rezultati istraživanja su pokazali da ne postoji značajna razlika u prosječnoj procjeni životnog zadovoljstva između predmetnih nastavnika i učitelja razredne nastave. Prema dobivenim podatcima, zadovoljstvo životom ne može se povezati s radnim iskustvom. Žene višim procjenjuju svoje životno zadovoljstvo od muških kolega. Također se utvrdila značajna pozitivna povezanost između zadovoljstva životom i koncepta poučavanja.

Ključne riječi
nastava usmjerena na učenika; koncepcija poučavanja; učinkovit nastavnik; životno zadovoljstvo nastavnika

Hrčak ID: 121333

URI
https://hrcak.srce.hr/121333

[engleski] [njemački]

Posjeta: 1.066 *