hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Validacija hrvatske verzije ljestvice socio-emocionalne dobrobiti i otpornosti predškolske djece

Sanja Tatalović Vorkapić ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Rijeci
Darko Lončarić ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Rijeci

Puni tekst: hrvatski, pdf (372 KB) str. 102-117 preuzimanja: 647* citiraj
APA 6th Edition
Tatalović Vorkapić, S. i Lončarić, D. (2014). Validacija hrvatske verzije ljestvice socio-emocionalne dobrobiti i otpornosti predškolske djece. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 50 (2), 102-117. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/131196
MLA 8th Edition
Tatalović Vorkapić, Sanja i Darko Lončarić. "Validacija hrvatske verzije ljestvice socio-emocionalne dobrobiti i otpornosti predškolske djece." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 50, br. 2, 2014, str. 102-117. https://hrcak.srce.hr/131196. Citirano 17.11.2019.
Chicago 17th Edition
Tatalović Vorkapić, Sanja i Darko Lončarić. "Validacija hrvatske verzije ljestvice socio-emocionalne dobrobiti i otpornosti predškolske djece." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 50, br. 2 (2014): 102-117. https://hrcak.srce.hr/131196
Harvard
Tatalović Vorkapić, S., i Lončarić, D. (2014). 'Validacija hrvatske verzije ljestvice socio-emocionalne dobrobiti i otpornosti predškolske djece', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 50(2), str. 102-117. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/131196 (Datum pristupa: 17.11.2019.)
Vancouver
Tatalović Vorkapić S, Lončarić D. Validacija hrvatske verzije ljestvice socio-emocionalne dobrobiti i otpornosti predškolske djece. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 17.11.2019.];50(2):102-117. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/131196
IEEE
S. Tatalović Vorkapić i D. Lončarić, "Validacija hrvatske verzije ljestvice socio-emocionalne dobrobiti i otpornosti predškolske djece", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.50, br. 2, str. 102-117, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/131196. [Citirano: 17.11.2019.]

Sažetak
Kontekst ustanove za rani i predškolski odgoj i obrazovanje vrlo je značajan čimbenik u praćenju, prepoznavanju i poticanju dobrobiti djece. Stoga je osnovni cilj ovog rada bio validacija hrvatske verzije njemačke skale koja je nazvana Ljestvica socio-emocionalne dobrobiti i otpornosti predškolske djece (LJSEDOPD), te provjera temeljnih deskriptivnih parametara. U istraživanju je sudjelovalo N=112 odgojiteljica koje su primjenom ove skale opažale ukupno N=1792 djece (939 djevojčica i 853 dječaka) prosječne dobi M=4,89 godine. Odgojiteljice su opažale i procjenjivale ponašanja djece na 6 LJSEDOPD-podljestvica: Uspostavljanje kontakta i socijalne vještine, Samokontrola i promišljenost, Asertivnost, Emocionalna stabilnost i suočavanje sa stresom, Orijentiranost na zadatak i Uživanje u istraživanju. Eksploratorna faktorska analiza s Varimax rotacijom rezultirala je ljestvicom koja se sastoji od 5 podljestvica gotovo identične strukture s onima iz originalnog istraživanja uz izuzetak podljestvice. Orijentiranost na zadatak, koja nije zadržana. Dobne i spolne razlike u procjenjivanim dimenzijama pokazale su očekivani smjer, tj. značajno povećanje razina svih dimenzija s dobi, te značajno većih razina svih dimenzija kod djevojčica. Utvrđen je specifičan i neočekivani rezultat vezan uz značajan pad u uživanju u istraživanju između trogodišnjaka i četverogodišnjaka. Značajan doprinos ovog istraživanja leži u prilagodbi valjanog mjernog instrumenta čija je primjenjiva funkcija iznimna u radu s djecom predškolske dobi.

Ključne riječi
odgojitelji; otpornost; predškolska djeca; skala opažanja; socio-emocionalna dobrobit

Hrčak ID: 131196

URI
https://hrcak.srce.hr/131196

[engleski]

Posjeta: 1.173 *