hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Zastupljenost tema o okolišu u srednjoškolskim nastavnim programima

Ivanka Buzov ; Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet

Puni tekst: hrvatski, pdf (299 KB) str. 353-365 preuzimanja: 396* citiraj
APA 6th Edition
Buzov, I. (2014). Zastupljenost tema o okolišu u srednjoškolskim nastavnim programima. Školski vjesnik, 63 (3), 353-365. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/136070
MLA 8th Edition
Buzov, Ivanka. "Zastupljenost tema o okolišu u srednjoškolskim nastavnim programima." Školski vjesnik, vol. 63, br. 3, 2014, str. 353-365. https://hrcak.srce.hr/136070. Citirano 22.10.2021.
Chicago 17th Edition
Buzov, Ivanka. "Zastupljenost tema o okolišu u srednjoškolskim nastavnim programima." Školski vjesnik 63, br. 3 (2014): 353-365. https://hrcak.srce.hr/136070
Harvard
Buzov, I. (2014). 'Zastupljenost tema o okolišu u srednjoškolskim nastavnim programima', Školski vjesnik, 63(3), str. 353-365. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/136070 (Datum pristupa: 22.10.2021.)
Vancouver
Buzov I. Zastupljenost tema o okolišu u srednjoškolskim nastavnim programima. Školski vjesnik [Internet]. 2014 [pristupljeno 22.10.2021.];63(3):353-365. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/136070
IEEE
I. Buzov, "Zastupljenost tema o okolišu u srednjoškolskim nastavnim programima", Školski vjesnik, vol.63, br. 3, str. 353-365, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/136070. [Citirano: 22.10.2021.]

Sažetak
U radu se prezentiraju rezultati analize sadržaja operativnih nastavnih programa u šest splitskih srednjih škola, uključujući gimnazije i strukovne srednje škole, u odnosu na prisutnost tema o problematici okoliša. Pomoću kvalitativne „usmjerene analize sadržaja“ za ovu svrhu izdvojeni su i analizirani izravni sadržaji u operativnim nastavnim programima uzorkovanih škola. Dobiveni rezultati pokazuju da su nastavni predmeti Etika i Tehnologija s ekologijom oni u kojima se nalazi najviše traženih tema o problematici okoliša. Također, sve pretraživane teme, iako s različitom kvantitetom, nalaze se u gotovo svim analiziranim nastavnim programima, osim u nastavnom programu za zanimanje Upravni referent. Što se tiče distribucije pojedinih tema, ističe se kako je najmanje sadržaja pronađeno o temi održivog razvoja. Preporuke za daljnje razvijanje srednjoškolskih nastavnih programa o okolišu prije svega se odnose na mijenjanje statusa predmeta Etika. Isto tako sugerira se promišljanje koncepta zasebnog predmeta u vezi s problematikom okoliša na razini srednjoškolskog općeg obrazovanja, zatim nastavak započete prakse ekologiziranja predmeta kao što su Biologija i Geografija te izvanučionička nastava kroz poticanje uključivanja formalnog obrazovanja u projekte međusektorske suradnje obrazovanja za lokalni razvoj.

Ključne riječi
analiza sadržaja; nastavni program; srednje škole; teme o okolišu

Hrčak ID: 136070

URI
https://hrcak.srce.hr/136070

[engleski]

Posjeta: 687 *