hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

INFOKRACIJA I POLITIČKA KOMUNIKACIJA

Zoran Jevtović ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Nišu, Srbija
Zoran Aracki ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Nišu, Srbija

Puni tekst: engleski, pdf (405 KB) str. 12-20 preuzimanja: 331* citiraj
APA 6th Edition
Jevtović, Z. i Aracki, Z. (2015). INFOKRATIYA AND POLITICAL COMMUNICATION. Informatologia, 48 (1-2), 12-20. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/137711
MLA 8th Edition
Jevtović, Zoran i Zoran Aracki. "INFOKRATIYA AND POLITICAL COMMUNICATION." Informatologia, vol. 48, br. 1-2, 2015, str. 12-20. https://hrcak.srce.hr/137711. Citirano 12.12.2019.
Chicago 17th Edition
Jevtović, Zoran i Zoran Aracki. "INFOKRATIYA AND POLITICAL COMMUNICATION." Informatologia 48, br. 1-2 (2015): 12-20. https://hrcak.srce.hr/137711
Harvard
Jevtović, Z., i Aracki, Z. (2015). 'INFOKRATIYA AND POLITICAL COMMUNICATION', Informatologia, 48(1-2), str. 12-20. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/137711 (Datum pristupa: 12.12.2019.)
Vancouver
Jevtović Z, Aracki Z. INFOKRATIYA AND POLITICAL COMMUNICATION. Informatologia [Internet]. 2015 [pristupljeno 12.12.2019.];48(1-2):12-20. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/137711
IEEE
Z. Jevtović i Z. Aracki, "INFOKRATIYA AND POLITICAL COMMUNICATION", Informatologia, vol.48, br. 1-2, str. 12-20, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/137711. [Citirano: 12.12.2019.]

Sažetak
Internet, društvene mreže i globalni mediji bitno mijenjaju socijalno-psihološki model demokratskog odlučivanja, jer građani sve češće vlastite stavove, uvjerenja i obrasce ponašanja zamjenjuju medijskim slikama. Volja pojedinaca se lomi i preoblikuje, postajući dio političkog preuređenja, pri čemu ih država nevidljivim bičem prisiljava da budu istinski svoji kada to ne mogu sami. Moć tematiziranja izbija u fokus interesa, proaktivne komunikacijske strategije usmjeravaju javni dijalog, a personalizacija zamagljuje ideološke interese. Umjesto kritičkog komuniciranja masama se nude obećavajući paketi filtriranih informacija, pažnja se usmjerava ka ciljevima bogatih i vladajućih, dok politička komunikacija više skriva nego što otkriva. Analizirajući sve uočljiviju ulogu medijskog menadžmenta, PR-a i oglašavanja u javnoj sferi, autori zaključuju kako se sa digitalizacijom povećava podvojenost između onih koji upravljaju i onih kojima se upravlja, ali i da se politička demokracija postepeno transformira u infokratiju koja suverenitet građanina delegira na komunikacijske centre.

Ključne riječi
ideologija; upravljanje političkim strankama; stranke; imidž; javno mnijenje

Hrčak ID: 137711

URI
https://hrcak.srce.hr/137711

[engleski]

Posjeta: 608 *