hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper

UMJETNA INTELIGENCIJA U ODREĐIVANJU MARKETINŠKE STRATEGIJE KUPACA

Brano Markić ; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina
Sanja Bijakšić ; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina
Marko Šantić ; Sveučilišna bolnica u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina

Fulltext: english, pdf (549 KB) pages 39-47 downloads: 1.337* cite
APA 6th Edition
Markić, B., Bijakšić, S. & Šantić, M. (2015). ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN DETERMINATION OF MARKETING CUSTOMER STRATEGY. Informatologia, 48 (1-2), 39-47. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/137717
MLA 8th Edition
Markić, Brano, et al. "ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN DETERMINATION OF MARKETING CUSTOMER STRATEGY." Informatologia, vol. 48, no. 1-2, 2015, pp. 39-47. https://hrcak.srce.hr/137717. Accessed 9 Apr. 2020.
Chicago 17th Edition
Markić, Brano, Sanja Bijakšić and Marko Šantić. "ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN DETERMINATION OF MARKETING CUSTOMER STRATEGY." Informatologia 48, no. 1-2 (2015): 39-47. https://hrcak.srce.hr/137717
Harvard
Markić, B., Bijakšić, S., and Šantić, M. (2015). 'ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN DETERMINATION OF MARKETING CUSTOMER STRATEGY', Informatologia, 48(1-2), pp. 39-47. Available at: https://hrcak.srce.hr/137717 (Accessed 09 April 2020)
Vancouver
Markić B, Bijakšić S, Šantić M. ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN DETERMINATION OF MARKETING CUSTOMER STRATEGY. Informatologia [Internet]. 2015 [cited 2020 April 09];48(1-2):39-47. Available from: https://hrcak.srce.hr/137717
IEEE
B. Markić, S. Bijakšić and M. Šantić, "ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN DETERMINATION OF MARKETING CUSTOMER STRATEGY", Informatologia, vol.48, no. 1-2, pp. 39-47, 2015. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/137717. [Accessed: 09 April 2020]

Abstracts
Umjetna inteligencija je na računalu temeljen analitički proces koji nastoji kreirati računalne sustave koje obično nazivamo inteligentni. Ekspertni sustavi su najvažniji dio umjetne inteligencije s ekonomskog aspekta. Oni pokušavaju oponašati čovjekov proces mišljenauključujući rasuđivanje i optimozaciju. Znanje se prikazuje u obliku skupa „if-then“ pravila u obliku baze znanja. Rezultati primjene sustava umjetne inteligencijeje oblikovanje marketing strategije prema kupcima pomoću pet faktora koji opisuju njihova ponašanja: prihodi, postotak razliie u cijeni, tržišni udjel, likvidnost, vrijednost kupca u dugom roku i vjerojatnost zadržavanja kupca. Marketing strategija prema kupcu ovisio kombinacijam vrijednosti tih atributa njihova ponašanja. Ekspertni sustavi pomažu „uroniti“ u podatke i identificirati najlojalnije kupce, klasificirati kupce u grupe, i planirati odgovarajuću marketing strategiju. Ekspertni sustav za određivanje adekvatne marketing strategije je razvijen uporabom programskog jezika Visual prolog. Visual Prolog je pokazao zadovoljavajuću primjensku i razvojnu moć.

Keywords
umjetna inteligencija; ekspertni sustavi; marketing strategija; baza znanja; Visual Prolog

Hrčak ID: 137717

URI
https://hrcak.srce.hr/137717

[english]

Visits: 1.944 *