hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

TURIZAM U REPUBLICI HRVATSKOJ – ISTINE I ZABLUDE

Vlado Galičić ; Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Sveučilište u Rijeci Opatija, Hrvatska

Puni tekst: engleski, pdf (594 KB) str. 78-94 preuzimanja: 1.164* citiraj
APA 6th Edition
Galičić, V. (2015). TOURISM IN CROATIA: TRUTHS AND MISCONCEPTIONS. Informatologia, 48 (1-2), 78-94. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/137738
MLA 8th Edition
Galičić, Vlado. "TOURISM IN CROATIA: TRUTHS AND MISCONCEPTIONS." Informatologia, vol. 48, br. 1-2, 2015, str. 78-94. https://hrcak.srce.hr/137738. Citirano 10.12.2019.
Chicago 17th Edition
Galičić, Vlado. "TOURISM IN CROATIA: TRUTHS AND MISCONCEPTIONS." Informatologia 48, br. 1-2 (2015): 78-94. https://hrcak.srce.hr/137738
Harvard
Galičić, V. (2015). 'TOURISM IN CROATIA: TRUTHS AND MISCONCEPTIONS', Informatologia, 48(1-2), str. 78-94. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/137738 (Datum pristupa: 10.12.2019.)
Vancouver
Galičić V. TOURISM IN CROATIA: TRUTHS AND MISCONCEPTIONS. Informatologia [Internet]. 2015 [pristupljeno 10.12.2019.];48(1-2):78-94. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/137738
IEEE
V. Galičić, "TOURISM IN CROATIA: TRUTHS AND MISCONCEPTIONS", Informatologia, vol.48, br. 1-2, str. 78-94, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/137738. [Citirano: 10.12.2019.]

Sažetak
Percepcija stručne, medijske i političke javnosti u Hrvatskoj o značenju turizma za njezino cjelokupno gospodarstvo različita je, u ovisnosti od privremenih partikularnih interesa određenog segmenta tih javnosti. Najčešća metoda interpretacije turističkih postignuća svodi se na iznošenje podataka o ostvarenom fizičkom prometu (broju turističkih dolazaka i broju ostvarenih noćenja) a vrlo rijetko se, osim ukupnog deviznog priljeva od turizma, analitički interpretiraju podaci o ostvarenim financijskim efektima turizma. U nedostatku drugih pozitivnih gospodarskih efekata, turizam je često neopravdano i nezasluženo u fokusu javnosti jer generira apsolutno malo financijskih sredstava ali relativno značajno sudjeluje u bruto društvenom proizvodu, što doprinosi stvaranju nepotpune slike o stvarnoj ulozi i značenju turizma za gospodarstvo Hrvatske. To je bio temeljni motiv za istraživanja u ovom radu, u kojem se kroz pregled fizičkih i financijskih pokazatelja pokušavaju otkloniti zablude i utvrditi istine o stvarnim karakteristikama turističke ponude i efektima od turističke potražnje u Republici Hrvatskoj. U radu se polazi od hipoteze da je turizam značajna djelatnost za gospodarstvo Hrvatske, sa svim svojim komplementarnim učincima, na zaposlenost, izvoz usluga, potrošnju, prehrambenu industriju, promet, ugostiteljstvo i turističko posredovanje ali niti približno s tolikim značajem, koliko joj se neopravdano poklanja medijska pozornost.

Ključne riječi
turizam; ugostiteljstvo; turističke potražnje i opskrbe; ekonomija; ljudski resursi

Hrčak ID: 137738

URI
https://hrcak.srce.hr/137738

[engleski]

Posjeta: 2.012 *