Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Metode i postupci poučavanja i učenja u nastavi prirode i društva

Zdenko Braičić ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Marina Đuranović ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Irena Klasnić ; Juraj Habdelić Primary School, Velika Gorica


Puni tekst: engleski pdf 388 Kb

str. 83-95

preuzimanja: 592

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 388 Kb

str. 83-95

preuzimanja: 1.424

citiraj


Sažetak

U radu se raspravlja o učestalosti primjene metoda i postupaka poučavanja u nastavi prirode i društva. S obzirom na to da je riječ o sadržajno heterogenom nastavnom predmetu koji se oslanja na spoznaje brojnih prirodnih i društvenih znanosti, u nastavi je moguće primijeniti širok repertoar metoda i postupaka poučavanja i učenja. Provedenim empirijskim istraživanjem utvrđeno je da u većem dijelu nastave dominiraju razgovor, rad s udžbenikom, učiteljevo predavanje i demonstracije slika i predmeta, a iznimno se rijetko primjenjuju rad s računalom, projektna metoda i rad sa stručnim tekstovima. Unatoč značajkama i mogućnostima nastavnog predmeta, u nastavi su nedovoljno zastupljene metode/postupci koji potiču istraživačko i iskustveno učenje. Utvrđene su i razlike u primjeni pojedinih metoda i postupaka ovisno o tome poučava li se njima prirodoslovni, geografski ili povijesni sadržaj, kao i s obzirom na radni staž ispitanika.

Ključne riječi

geografski sadržaj; metode i postupci poučavanja; povijesni sadržaj; priroda i društvo; prirodoslovni sadržaj

Hrčak ID:

137694

URI

https://hrcak.srce.hr/137694

Datum izdavanja:

25.2.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.820 *