hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Suvremeno djetinjstvo i institucijski kontekst

Mirjana Šagud ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (373 KB) str. 265-274 preuzimanja: 2.647* citiraj
APA 6th Edition
Šagud, M. (2015). Suvremeno djetinjstvo i institucijski kontekst. Croatian Journal of Education, 17 (Sp.Ed.1), 265-274. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/137691
MLA 8th Edition
Šagud, Mirjana. "Suvremeno djetinjstvo i institucijski kontekst." Croatian Journal of Education, vol. 17, br. Sp.Ed.1, 2015, str. 265-274. https://hrcak.srce.hr/137691. Citirano 28.07.2021.
Chicago 17th Edition
Šagud, Mirjana. "Suvremeno djetinjstvo i institucijski kontekst." Croatian Journal of Education 17, br. Sp.Ed.1 (2015): 265-274. https://hrcak.srce.hr/137691
Harvard
Šagud, M. (2015). 'Suvremeno djetinjstvo i institucijski kontekst', Croatian Journal of Education, 17(Sp.Ed.1), str. 265-274. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/137691 (Datum pristupa: 28.07.2021.)
Vancouver
Šagud M. Suvremeno djetinjstvo i institucijski kontekst. Croatian Journal of Education [Internet]. 2015 [pristupljeno 28.07.2021.];17(Sp.Ed.1):265-274. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/137691
IEEE
M. Šagud, "Suvremeno djetinjstvo i institucijski kontekst", Croatian Journal of Education, vol.17, br. Sp.Ed.1, str. 265-274, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/137691. [Citirano: 28.07.2021.]
Puni tekst: engleski, pdf (373 KB) str. 265-274 preuzimanja: 559* citiraj
APA 6th Edition
Šagud, M. (2015). Contemporary Childhood and the Institutional Context. Croatian Journal of Education, 17 (Sp.Ed.1), 265-274. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/137691
MLA 8th Edition
Šagud, Mirjana. "Contemporary Childhood and the Institutional Context." Croatian Journal of Education, vol. 17, br. Sp.Ed.1, 2015, str. 265-274. https://hrcak.srce.hr/137691. Citirano 28.07.2021.
Chicago 17th Edition
Šagud, Mirjana. "Contemporary Childhood and the Institutional Context." Croatian Journal of Education 17, br. Sp.Ed.1 (2015): 265-274. https://hrcak.srce.hr/137691
Harvard
Šagud, M. (2015). 'Contemporary Childhood and the Institutional Context', Croatian Journal of Education, 17(Sp.Ed.1), str. 265-274. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/137691 (Datum pristupa: 28.07.2021.)
Vancouver
Šagud M. Contemporary Childhood and the Institutional Context. Croatian Journal of Education [Internet]. 2015 [pristupljeno 28.07.2021.];17(Sp.Ed.1):265-274. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/137691
IEEE
M. Šagud, "Contemporary Childhood and the Institutional Context", Croatian Journal of Education, vol.17, br. Sp.Ed.1, str. 265-274, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/137691. [Citirano: 28.07.2021.]

Sažetak
U novije se vrijeme istraživanju djeteta i djetinjstva kao društvenom i kulturnom fenomenu pristupa s pozicija multidimenzionalnosti i iznimne kompleksnosti. Djetinjstvo, nasuprot razmišljanju većine odraslih, nije izoliran, zaštićen, dobro kontroliran i predvidljiv način vođenja djeteta prema svijetu odraslih. Djetinjstvo se usredotočuje više na generalnu percepciju djeteta i sugerira postojanje posebne, odvojene i fundamentalno različite društvene grupe i kategorije. Status djeteta osmišljen od odraslih i njegov kulturološki i povijesno određeni konstrukt mijenja se i varira od njegova definiranja fizičkom i/ili spolnom zrelošću, pravnim statusom ili dobnom pripadnošću. Koncept djeteta i djetinjstva bavi se pojedincem kojeg obično definiramo s pozicije odrasle osobe. Dvije krajnje perspektive djeteta i djetinjstva vezane su uz koncept usmjeren na oblikovanje, modeliranje, izgrađivanje, poželjnu socijalizaciju ili naglašavanje koncepta prema kojem se dijete razmatra kao glavni agens djetinjstava. Institucijski predškolski kontekst sa svim svojim segmentima (kulturom, kurikulom, materijalnim i socijalnim odrednicama) može poticati i osnaživati ili smanjivati sve one prednosti i potencijale koje djetinjstvo nosi. U tom smislu djetinjstvo ne postoji izvan društvenog konteksta, a njegova refleksivna reprezentacija dolazi do izražaja u dinamičnim odnosima i divergentno strukturiranim odgojno-obrazovnim uvjetima.

Ključne riječi
institucionalizacija djetinjstva; povijest djetinjstva; predškolska ustanova; predškolsko dijete; suvremeno djetinjstvo

Hrčak ID: 137691

URI
https://hrcak.srce.hr/137691

[engleski]

Posjeta: 4.903 *