Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Problem kvalitete nastavnika s međunarodnoga gledišta: slučaj Hrvatske i Turske

Višnja Rajić ; Faculty of Teacher Education University of Zagreb
Tugba Hosgorur ; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
Maja Drvodelić ; Faculty of Teacher Education University of Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 344 Kb

str. 37-62

preuzimanja: 525

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 344 Kb

str. 37-62

preuzimanja: 516

citiraj


Sažetak

Poznato je da kvaliteta obrazovnoga sustava uvelike ovisi o kvaliteti nastavnika (Buchanan, 2012). Prema tome, jasno je koliko je važno da budući učitelji tijekom obrazovanja razviju kompetencije i kvalitete potrebne za svoje buduće zanimanje. Cilj je ovoga rada istražiti kako budući učitelji iz Hrvatske i Turske ocjenjuju važnost osobnih i profesionalnih kvaliteta i u kojoj ih mjeri posjeduju. Istraživanje je provedeno na uzorku od 1004 buduća osnovnoškolska učitelja koji su pohađali prvu i završnu godinu studija (500 iz Hrvatske i 504 iz Turske). Rezultati pokazuju da budući učitelji iz Hrvatske ocjenjuju svoje osobne i profesionalne kvalitete znatno važnijima i da smatraju kako ih posjeduju na znatno višoj razini od svojih turskih kolega. Ispitanici cjelokupnog uzorka budućih učitelja koji pohađaju posljednju godinu studija ocjenjuju da imaju znatno razvijenije profesionalne vještine od svojih kolega koji pohađaju prvu godinu studija.

Ključne riječi

budući učitelji; obrazovanje učitelja; osobne kvalitete učitelja; profesionalne kvalitete učitelja

Hrčak ID:

137850

URI

https://hrcak.srce.hr/137850

Datum izdavanja:

31.3.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.942 *