hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Pojam kompetencije u svjetlu Senekina problema

Walter Herzog ; Institutu za znanost o odgoju, Sveučilište u Bernu Švicarska

Puni tekst: hrvatski, pdf (238 KB) str. 45-56 preuzimanja: 424* citiraj
APA 6th Edition
Herzog, W. (2014). Pojam kompetencije u svjetlu Senekina problema. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 45-56. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139589
MLA 8th Edition
Herzog, Walter. "Pojam kompetencije u svjetlu Senekina problema." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, br. 1, 2014, str. 45-56. https://hrcak.srce.hr/139589. Citirano 20.09.2021.
Chicago 17th Edition
Herzog, Walter. "Pojam kompetencije u svjetlu Senekina problema." Pedagogijska istraživanja 11, br. 1 (2014): 45-56. https://hrcak.srce.hr/139589
Harvard
Herzog, W. (2014). 'Pojam kompetencije u svjetlu Senekina problema', Pedagogijska istraživanja, 11(1), str. 45-56. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139589 (Datum pristupa: 20.09.2021.)
Vancouver
Herzog W. Pojam kompetencije u svjetlu Senekina problema. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 20.09.2021.];11(1):45-56. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139589
IEEE
W. Herzog, "Pojam kompetencije u svjetlu Senekina problema", Pedagogijska istraživanja, vol.11, br. 1, str. 45-56, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139589. [Citirano: 20.09.2021.]
Puni tekst: engleski, pdf (138 KB) str. 57-57 preuzimanja: 167* citiraj
APA 6th Edition
Herzog, W. (2014). The concept of competence in the light of Seneca’s problem. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 57-57. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139589
MLA 8th Edition
Herzog, Walter. "The concept of competence in the light of Seneca’s problem." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, br. 1, 2014, str. 57-57. https://hrcak.srce.hr/139589. Citirano 20.09.2021.
Chicago 17th Edition
Herzog, Walter. "The concept of competence in the light of Seneca’s problem." Pedagogijska istraživanja 11, br. 1 (2014): 57-57. https://hrcak.srce.hr/139589
Harvard
Herzog, W. (2014). 'The concept of competence in the light of Seneca’s problem', Pedagogijska istraživanja, 11(1), str. 57-57. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139589 (Datum pristupa: 20.09.2021.)
Vancouver
Herzog W. The concept of competence in the light of Seneca’s problem. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 20.09.2021.];11(1):57-57. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139589
IEEE
W. Herzog, "The concept of competence in the light of Seneca’s problem", Pedagogijska istraživanja, vol.11, br. 1, str. 57-57, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139589. [Citirano: 20.09.2021.]
Puni tekst: njemački, pdf (125 KB) str. 58-58 preuzimanja: 157* citiraj
APA 6th Edition
Herzog, W. (2014). Der Kompetenzbegriff im Lichte des Senecaproblems. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 58-58. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139589
MLA 8th Edition
Herzog, Walter. "Der Kompetenzbegriff im Lichte des Senecaproblems." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, br. 1, 2014, str. 58-58. https://hrcak.srce.hr/139589. Citirano 20.09.2021.
Chicago 17th Edition
Herzog, Walter. "Der Kompetenzbegriff im Lichte des Senecaproblems." Pedagogijska istraživanja 11, br. 1 (2014): 58-58. https://hrcak.srce.hr/139589
Harvard
Herzog, W. (2014). 'Der Kompetenzbegriff im Lichte des Senecaproblems', Pedagogijska istraživanja, 11(1), str. 58-58. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139589 (Datum pristupa: 20.09.2021.)
Vancouver
Herzog W. Der Kompetenzbegriff im Lichte des Senecaproblems. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 20.09.2021.];11(1):58-58. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139589
IEEE
W. Herzog, "Der Kompetenzbegriff im Lichte des Senecaproblems", Pedagogijska istraživanja, vol.11, br. 1, str. 58-58, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139589. [Citirano: 20.09.2021.]

Sažetak
Od samih početaka postojanja škole Senekina tvrdnja da ne učimo za život, nego za školu (non vitae sed scholae discimus) išla je na štetu škole. Škola se opetovano optužuje da ne uspijeva pripremiti nove naraštaje za život odraslih osoba. Povezivanje kurikuluma i poučavanja s kompetencijama pobuđuje očekivanja da je Senekin problem (kako ćemo ga ovdje zvati) rješiv i da nas škola ipak može pripremiti za život u suvremenom društvu. Senekin problem obuhvaća dva stajališta: formu i sadržaj. Forma se odnosi na prijenos onoga što smo naučili u školi u izvanškolske situacije. Sadržaj se odnosi na to kako škola shvaća obrazovanje i kako bira ciljeve učenja. U ovom se radu pokazuje kako bi obje strane Senekina problema trebalo rješavati pojmom kompetencije. Oslanjajući se na teoriju situacijskog učenja, pokazuje se i kako je malena vjerojatnost da će rješenje Senekina problema biti jednostavno.

Ključne riječi
obrazovanje; obrazovna politika; kompetencija; učenje; škola; Seneka

Hrčak ID: 139589

URI
https://hrcak.srce.hr/139589

[engleski] [njemački]

Posjeta: 1.114 *