Identifikacija sustava armiranobetonskih grednih mostova utemeljena na terenskim mjerenjima i numeričkim simulacijama
Damir Zenunovic
; University of Tuzla, Faculty of Mining, Geology and Civil Engineering, Univerzitetska 2, 75000 Tuzla, Bosnia and Herzegovina
Mirsad Topalovic
; University of Tuzla, Faculty of Mining, Geology and Civil Engineering, Univerzitetska 2, 75000 Tuzla, Bosnia and Herzegovina
Radomir Folic
; University of Novi Sad, Faculty of Technical Sciences, Trg D. Obradovica 6, 21000 Novi Sad, Serbia
APA 6th Edition Zenunovic, D., Topalovic, M. i Folic, R. (2015). Identifikacija sustava armiranobetonskih grednih mostova utemeljena na terenskim mjerenjima i numeričkim simulacijama. Tehnički vjesnik, 22 (3), 667-675. https://doi.org/10.17559/TV-20140603143241
MLA 8th Edition Zenunovic, Damir, et al. "Identifikacija sustava armiranobetonskih grednih mostova utemeljena na terenskim mjerenjima i numeričkim simulacijama." Tehnički vjesnik, vol. 22, br. 3, 2015, str. 667-675. https://doi.org/10.17559/TV-20140603143241. Citirano 03.03.2021.
Chicago 17th Edition Zenunovic, Damir, Mirsad Topalovic i Radomir Folic. "Identifikacija sustava armiranobetonskih grednih mostova utemeljena na terenskim mjerenjima i numeričkim simulacijama." Tehnički vjesnik 22, br. 3 (2015): 667-675. https://doi.org/10.17559/TV-20140603143241
Harvard Zenunovic, D., Topalovic, M., i Folic, R. (2015). 'Identifikacija sustava armiranobetonskih grednih mostova utemeljena na terenskim mjerenjima i numeričkim simulacijama', Tehnički vjesnik, 22(3), str. 667-675. https://doi.org/10.17559/TV-20140603143241
Vancouver Zenunovic D, Topalovic M, Folic R. Identifikacija sustava armiranobetonskih grednih mostova utemeljena na terenskim mjerenjima i numeričkim simulacijama. Tehnički vjesnik [Internet]. 2015 [pristupljeno 03.03.2021.];22(3):667-675. https://doi.org/10.17559/TV-20140603143241
IEEE D. Zenunovic, M. Topalovic i R. Folic, "Identifikacija sustava armiranobetonskih grednih mostova utemeljena na terenskim mjerenjima i numeričkim simulacijama", Tehnički vjesnik, vol.22, br. 3, str. 667-675, 2015. [Online]. https://doi.org/10.17559/TV-20140603143241
APA 6th Edition Zenunovic, D., Topalovic, M. i Folic, R. (2015). System identification of R/C girder bridges based on field measurements and numerical simulations. Tehnički vjesnik, 22 (3), 667-675. https://doi.org/10.17559/TV-20140603143241
MLA 8th Edition Zenunovic, Damir, et al. "System identification of R/C girder bridges based on field measurements and numerical simulations." Tehnički vjesnik, vol. 22, br. 3, 2015, str. 667-675. https://doi.org/10.17559/TV-20140603143241. Citirano 03.03.2021.
Chicago 17th Edition Zenunovic, Damir, Mirsad Topalovic i Radomir Folic. "System identification of R/C girder bridges based on field measurements and numerical simulations." Tehnički vjesnik 22, br. 3 (2015): 667-675. https://doi.org/10.17559/TV-20140603143241
Harvard Zenunovic, D., Topalovic, M., i Folic, R. (2015). 'System identification of R/C girder bridges based on field measurements and numerical simulations', Tehnički vjesnik, 22(3), str. 667-675. https://doi.org/10.17559/TV-20140603143241
Vancouver Zenunovic D, Topalovic M, Folic R. System identification of R/C girder bridges based on field measurements and numerical simulations. Tehnički vjesnik [Internet]. 2015 [pristupljeno 03.03.2021.];22(3):667-675. https://doi.org/10.17559/TV-20140603143241
IEEE D. Zenunovic, M. Topalovic i R. Folic, "System identification of R/C girder bridges based on field measurements and numerical simulations", Tehnički vjesnik, vol.22, br. 3, str. 667-675, 2015. [Online]. https://doi.org/10.17559/TV-20140603143241
Sažetak U radu je dan pregled istraživanja provedenih u okviru NATO projekta SfP 983828. Predmet istraživanja je identifikacija parametara koji utječu na dinamički odziv postojećih armiranobetonskih grednih mostova, utemeljena na mjerenjima ambijentalnih vibracija i numeričkim simulacijama uporabom modela na bazi konačnih elemenata (MKE). U tu je svrhu instrumentaliziran most preko rijeke Bosne u blizini Sarajeva. Urađena su ispitivanja ambijentalnih vibracija i geofizička istraživanja. Rezultati su analizirani i urađen je poboljšani trodimenzijski numerički model koji uzima u obzir interakciju tla i konstrukcije, kao i interakciju gornjeg i donjeg stroja mosta. Razvijeni su modeli s projektnim parametrima i parametrima dobivenim mjerenjem. Urađena je komparativna ocjena razvijenih modela i verificiran model koji je imao vrijednosti dinamičkih karakteristika konstrukcije podudarne mjerenim vrijednostima. Rezultati analize pokazuju da je odgovarajuće određivanje krutosti stupova, kolovozne ploče i ležajeva ključni parametar za pouzdanu identifikaciju sustava.