hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

PROGRAMI LOJALNOSTI U MALOPRODAJI: TRAŽE LI KUPCI SLOJEVITI SUSTAV NAGRAĐIVANJA?

Dunković Dario   ORCID icon orcid.org/0000-0002-2030-2212 ; Sveučilište u Zagrebu, Ekonomski fakultet
Petković Goran   ORCID icon orcid.org/0000-0001-7304-9751 ; Sveučilište u Beogradu, Ekonomski fakultet

Puni tekst: engleski, pdf (267 KB) str. 9-25 preuzimanja: 3.454* citiraj
APA 6th Edition
Dario, D. i Goran, P. (2015). LOYALTY PROGRAMS IN GROCERY RETAILING:DO CUSTOMERS PROVOKE A TIERED REWARDING SYSTEM?. Poslovna izvrsnost, 9 (1), 9-25. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139865
MLA 8th Edition
Dario, Dunković i Petković Goran. "LOYALTY PROGRAMS IN GROCERY RETAILING:DO CUSTOMERS PROVOKE A TIERED REWARDING SYSTEM?." Poslovna izvrsnost, vol. 9, br. 1, 2015, str. 9-25. https://hrcak.srce.hr/139865. Citirano 06.12.2019.
Chicago 17th Edition
Dario, Dunković i Petković Goran. "LOYALTY PROGRAMS IN GROCERY RETAILING:DO CUSTOMERS PROVOKE A TIERED REWARDING SYSTEM?." Poslovna izvrsnost 9, br. 1 (2015): 9-25. https://hrcak.srce.hr/139865
Harvard
Dario, D., i Goran, P. (2015). 'LOYALTY PROGRAMS IN GROCERY RETAILING:DO CUSTOMERS PROVOKE A TIERED REWARDING SYSTEM?', Poslovna izvrsnost, 9(1), str. 9-25. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139865 (Datum pristupa: 06.12.2019.)
Vancouver
Dario D, Goran P. LOYALTY PROGRAMS IN GROCERY RETAILING:DO CUSTOMERS PROVOKE A TIERED REWARDING SYSTEM?. Poslovna izvrsnost [Internet]. 2015 [pristupljeno 06.12.2019.];9(1):9-25. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139865
IEEE
D. Dario i P. Goran, "LOYALTY PROGRAMS IN GROCERY RETAILING:DO CUSTOMERS PROVOKE A TIERED REWARDING SYSTEM?", Poslovna izvrsnost, vol.9, br. 1, str. 9-25, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139865. [Citirano: 06.12.2019.]

Sažetak
Koncept lojalnosti kupaca svojstven je maloprodajnom poslovanju. Prodavaonice uvode i prilagođavaju marketinške programe lojalnosti kako bi privukli kupce i održali s njima trajni odnos. Međutim, vlada slaba diferenciranost programa među maloprodavačima što je razlog za oblikovanje i testiranje odgovarajućeg konceptualnog modela koji zagovara drugačije prednosti od ustaljenih shema posebno kad se misli na profitabilnost. U radu je cilj odrediti mogućnost uvođenja “dvoslojnog nagrađivanja” u upravljanju odnosa s kupcima kod kojeg dolazi do diskriminiranja kupaca koji kupuju manje i jeftinije u odnosu na one druge. Programi trebaju imati ključnu ulogu u stvaranju jedinstvenog imidža prodavaonice. Međutim, koliko uvođenje drugačije sheme i tehnologije u program može stvoriti pozitivne učinke na imidž? To je osjetljivo pitanje za maloprodajni menadžment jer težnja za jačanjem profitabilnosti istovremeno stvara i drugačiju percepciju kod kupaca. U svrhu istraživanja konceptualnog modela provedena je anketa u šest maloprodajnih lanaca u kojoj je sudjelovalo 286 članova različitih klubova lojalnosti podijeljenih u tri dobne skupine čije se stavove rangiralo. Rezultati pokazuju sklonost kupaca prema dvoslojnoj shemi nagrađivanja, međutim, postoje i relevantne oprečne sklonosti. Implikacije rada na menadžment odnose se na postizanje boljeg razumijevanja učinaka višeslojnog nagrađivanja čime se može olakšati donošenje menadžerskih odluka kod maloprodavača
koji operativno koriste programe u kojem smjeru bolje alocirati marketinške resurse.

Ključne riječi
program lojalnosti kupaca; maloprodaja; imidž prodavaonice; sklonost; dvoslojno nagrađivanje

Hrčak ID: 139865

URI
https://hrcak.srce.hr/139865

[engleski]

Posjeta: 4.391 *