Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Dvojezično usvajanje jezika: povezanost s jezičnim teškoćama i nejezičnim sposobnostima

Kristina Vujnović Malivuk ; Sveučilište u Zagrebu, Centar za poslijediplomske studije, Jezik i kognitivna neuroznanost
Marijan Palmović ; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za logopediju


Puni tekst: hrvatski pdf 253 Kb

str. 20-24

preuzimanja: 2.073

citiraj


Sažetak

Usvajanje dvaju jezika u ranoj dobi utječe na lingvističko i nelingvističko funkcioniranje. Djeca koja usvajaju dva jezika od rođenja pokazuju slične uzorke usvajanja jezika (morfosintaktične strukture, prve riječi) kao i jednojezična djeca, međutim, postoje i neki vidovi jezičnog usvajanja koji su specifični za dvojezičnost. Osim sposobnosti da komuniciraju na dvama jezicima, dvojezična djeca pokazuju bolju kognitivnu fleksibilnost, metalingvističku svijest i kreativnost u upotrebi jezika. U nekim fazama jezičnog usvajanja njihova je jezik sličan jeziku djece s posebnim jezičnim teškoćama (PJT) pa je važno razlučiti razvojne obrasce ovih dvaju skupina i istražiti sličnosti u njihovom usvajanju jezika. Novija istraživanja sugeriraju da su najistaknutije razlike između ovih dvaju skupina brzina usvajanja ispravnih jezičnih struktura i kreativnost u jezičnoj upotrebi.

Ključne riječi

dvojezičnost; rana komunikacija; posebne jezične teškoće

Hrčak ID:

140211

URI

https://hrcak.srce.hr/140211

Datum izdavanja:

28.6.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.888 *