Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.15516/cje.v17i0.1145

Učenikova samostalnost kroz prizmu stilova učenja u Europskome jezičnom portfoliju

Nataša Košuta ; Department of German Language and Literature, Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Rijeka
Sanja Vičević Ivanović ; Belvedere Primary School in Rijeka


Puni tekst: hrvatski pdf 484 Kb

str. 187-212

preuzimanja: 655

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 484 Kb

str. 187-212

preuzimanja: 527

citiraj


Sažetak

Cilj je ovoga rada ispitati način primanja i posredovanja informacija na nastavi njemačkoga jezika s obzirom na tipove učenika navedene u Europskome jezičnom portfoliju (EJP) za učenike i učenice od 11 do 15 godina u Republici Hrvatskoj – vizualni, auditivni i tip učenika koji najbolje uči izravnom uporabom jezika. Zastupljenost navedenih tipova učenika ispitana je 2012. godine provedbom upitnika iz spomenutoga EJP-a na uzorku od 147 učenika. Posredovanje informacija na način primjeren pojedinome tipu učenika ispitano je 2012. godine anketiranjem 22 nastavnika te školske godine 2010./2011. analizom udžbenika i radnih bilježnica za njemački kao drugi strani jezik. Istraživanje je pokazalo da učenici prednost daju primanju informacija vizualnim putem, a da nastavnici procjenjuju kako podjednako posreduju informacije primjerene istraživanim tipovima učenika. S druge strane, u posredovanju se informacija putem udžbenika i radnih bilježnica prednost daje vizualnome tipu učenika.
Dobiveni rezultati ukazuju na važnost osvještavanja stilova učenja u razvijanju učenikove samostalnosti pri čemu važnu ulogu može imati EJP.

Ključne riječi

njemački jezik u osnovnoj školi; samovrednovanje; tip učenika; učenikova samostalnost

Hrčak ID:

148311

URI

https://hrcak.srce.hr/148311

Datum izdavanja:

28.8.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.663 *