hrcak mascot   Srce   HID

Professional paper

Istraživanje kvalitete govora srednjoškolskih učenika

Jasminka Brala-Mudrovčić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-0411-6468 ; Odjel za nastavničke studije u Gospiću, Sveučilište u Zadru, Gospić, Hrvatska
Anela Nikčević Milković ; Odjel za nastavničke studije u Gospiću, Sveučilište u Zadru, Gospić, Hrvatska
Linda Grubišić Belina ; Agencija za odgoj i obrazovanje, Zagreb, Hrvatska

Fulltext: croatian, pdf (406 KB) pages 325-340 downloads: 334* cite
APA 6th Edition
Brala-Mudrovčić, J., Nikčević Milković, A. & Grubišić Belina, L. (2015). Istraživanje kvalitete govora srednjoškolskih učenika. Školski vjesnik, 64 (2), 325-340. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/148995
MLA 8th Edition
Brala-Mudrovčić, Jasminka, et al. "Istraživanje kvalitete govora srednjoškolskih učenika." Školski vjesnik, vol. 64, no. 2, 2015, pp. 325-340. https://hrcak.srce.hr/148995. Accessed 3 Dec. 2021.
Chicago 17th Edition
Brala-Mudrovčić, Jasminka, Anela Nikčević Milković and Linda Grubišić Belina. "Istraživanje kvalitete govora srednjoškolskih učenika." Školski vjesnik 64, no. 2 (2015): 325-340. https://hrcak.srce.hr/148995
Harvard
Brala-Mudrovčić, J., Nikčević Milković, A., and Grubišić Belina, L. (2015). 'Istraživanje kvalitete govora srednjoškolskih učenika', Školski vjesnik, 64(2), pp. 325-340. Available at: https://hrcak.srce.hr/148995 (Accessed 03 December 2021)
Vancouver
Brala-Mudrovčić J, Nikčević Milković A, Grubišić Belina L. Istraživanje kvalitete govora srednjoškolskih učenika. Školski vjesnik [Internet]. 2015 [cited 2021 December 03];64(2):325-340. Available from: https://hrcak.srce.hr/148995
IEEE
J. Brala-Mudrovčić, A. Nikčević Milković and L. Grubišić Belina, "Istraživanje kvalitete govora srednjoškolskih učenika", Školski vjesnik, vol.64, no. 2, pp. 325-340, 2015. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/148995. [Accessed: 03 December 2021]

Abstracts
Cilj je ovoga istraživanja bio u prirodnoj situaciji razrednoga okruženja ispitati kvalitetu govora srednjoškolskih učenika nakon primjene socijalnoga oblika rada u skupini i metode istraživačkoga razgovora. Kvaliteta govora, odnosno usmeno izražavanje učenika snimano je audiosnimkom nakon primjene dvaju oblika rada. Audiosnimke su potom preslušane kako bi se izmjerile sljedeće varijable: 1) dužina izgovorene rečenice (duža – kraća); 2) struktura rečenice (čvršća i razvidnija – slabo organizirana); 3) izrečena misao usmenim izražavanjem (cjelovita – necjelovita s nepotrebnim gomilanjem riječi); 4) rečenična intonacija (raspoznatljiva – neadekvatna); 5) gramatičke veze među riječima (točne i čvrste – netočne i labave). Rezultati istraživanja pokazuju da: 1) dužina izgovorene rečenice nije veća, odnosno nakon istraživanja učenici se usmeno izražavaju kraćim rečenicama; 2) struktura rečenica je čvršća i razvidnija; 3) izrečena misao je cjelovitija bez nepotrebnog gomilanja riječi; 4) rečenična intonacija je raspoznatljivija (učenici osvještavaju da se rečenicom prenosi potpuna obavijest); 5) gramatičke veze među riječima su čvršće. Zaključuje se da se kvaliteta govora učenika poboljšala nakon primjene socijalnoga oblika rada u skupini i metode istraživačkoga razgovora u razredima

Keywords
istraživanje u prirodnim uvjetima; kvaliteta govora učenika; socijalni oblik rada u skupini; istraživački razgovor

Hrčak ID: 148995

URI
https://hrcak.srce.hr/148995

[english]

Visits: 663 *