hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

Istraživanje kvalitete govora srednjoškolskih učenika

Jasminka Brala-Mudrovčić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-0411-6468 ; Odjel za nastavničke studije u Gospiću, Sveučilište u Zadru, Gospić, Hrvatska
Anela Nikčević Milković ; Odjel za nastavničke studije u Gospiću, Sveučilište u Zadru, Gospić, Hrvatska
Linda Grubišić Belina ; Agencija za odgoj i obrazovanje, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (406 KB) str. 325-340 preuzimanja: 334* citiraj
APA 6th Edition
Brala-Mudrovčić, J., Nikčević Milković, A. i Grubišić Belina, L. (2015). Istraživanje kvalitete govora srednjoškolskih učenika. Školski vjesnik, 64 (2), 325-340. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/148995
MLA 8th Edition
Brala-Mudrovčić, Jasminka, et al. "Istraživanje kvalitete govora srednjoškolskih učenika." Školski vjesnik, vol. 64, br. 2, 2015, str. 325-340. https://hrcak.srce.hr/148995. Citirano 02.12.2021.
Chicago 17th Edition
Brala-Mudrovčić, Jasminka, Anela Nikčević Milković i Linda Grubišić Belina. "Istraživanje kvalitete govora srednjoškolskih učenika." Školski vjesnik 64, br. 2 (2015): 325-340. https://hrcak.srce.hr/148995
Harvard
Brala-Mudrovčić, J., Nikčević Milković, A., i Grubišić Belina, L. (2015). 'Istraživanje kvalitete govora srednjoškolskih učenika', Školski vjesnik, 64(2), str. 325-340. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/148995 (Datum pristupa: 02.12.2021.)
Vancouver
Brala-Mudrovčić J, Nikčević Milković A, Grubišić Belina L. Istraživanje kvalitete govora srednjoškolskih učenika. Školski vjesnik [Internet]. 2015 [pristupljeno 02.12.2021.];64(2):325-340. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/148995
IEEE
J. Brala-Mudrovčić, A. Nikčević Milković i L. Grubišić Belina, "Istraživanje kvalitete govora srednjoškolskih učenika", Školski vjesnik, vol.64, br. 2, str. 325-340, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/148995. [Citirano: 02.12.2021.]

Sažetak
Cilj je ovoga istraživanja bio u prirodnoj situaciji razrednoga okruženja ispitati kvalitetu govora srednjoškolskih učenika nakon primjene socijalnoga oblika rada u skupini i metode istraživačkoga razgovora. Kvaliteta govora, odnosno usmeno izražavanje učenika snimano je audiosnimkom nakon primjene dvaju oblika rada. Audiosnimke su potom preslušane kako bi se izmjerile sljedeće varijable: 1) dužina izgovorene rečenice (duža – kraća); 2) struktura rečenice (čvršća i razvidnija – slabo organizirana); 3) izrečena misao usmenim izražavanjem (cjelovita – necjelovita s nepotrebnim gomilanjem riječi); 4) rečenična intonacija (raspoznatljiva – neadekvatna); 5) gramatičke veze među riječima (točne i čvrste – netočne i labave). Rezultati istraživanja pokazuju da: 1) dužina izgovorene rečenice nije veća, odnosno nakon istraživanja učenici se usmeno izražavaju kraćim rečenicama; 2) struktura rečenica je čvršća i razvidnija; 3) izrečena misao je cjelovitija bez nepotrebnog gomilanja riječi; 4) rečenična intonacija je raspoznatljivija (učenici osvještavaju da se rečenicom prenosi potpuna obavijest); 5) gramatičke veze među riječima su čvršće. Zaključuje se da se kvaliteta govora učenika poboljšala nakon primjene socijalnoga oblika rada u skupini i metode istraživačkoga razgovora u razredima

Ključne riječi
istraživanje u prirodnim uvjetima; kvaliteta govora učenika; socijalni oblik rada u skupini; istraživački razgovor

Hrčak ID: 148995

URI
https://hrcak.srce.hr/148995

[engleski]

Posjeta: 663 *