hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Razlike u socijalnim vještinama između učenika i učenica oštećena vida prema procjeni njihovih roditelja

Ante Bilić Prcić ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska
Tina Runjić ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska
Ingrid Žolgar Jerković ; Pedagoška fakultet, Univerza v Ljubljani,Slovenia

Puni tekst: hrvatski, pdf (344 KB) str. 77-86 preuzimanja: 394* citiraj
APA 6th Edition
Bilić Prcić, A., Runjić, T. i Žolgar Jerković, I. (2015). Razlike u socijalnim vještinama između učenika i učenica oštećena vida prema procjeni njihovih roditelja. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 51 (2), 77-86. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/150134
MLA 8th Edition
Bilić Prcić, Ante, et al. "Razlike u socijalnim vještinama između učenika i učenica oštećena vida prema procjeni njihovih roditelja." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 51, br. 2, 2015, str. 77-86. https://hrcak.srce.hr/150134. Citirano 16.09.2019.
Chicago 17th Edition
Bilić Prcić, Ante, Tina Runjić i Ingrid Žolgar Jerković. "Razlike u socijalnim vještinama između učenika i učenica oštećena vida prema procjeni njihovih roditelja." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 51, br. 2 (2015): 77-86. https://hrcak.srce.hr/150134
Harvard
Bilić Prcić, A., Runjić, T., i Žolgar Jerković, I. (2015). 'Razlike u socijalnim vještinama između učenika i učenica oštećena vida prema procjeni njihovih roditelja', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 51(2), str. 77-86. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/150134 (Datum pristupa: 16.09.2019.)
Vancouver
Bilić Prcić A, Runjić T, Žolgar Jerković I. Razlike u socijalnim vještinama između učenika i učenica oštećena vida prema procjeni njihovih roditelja. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2015 [pristupljeno 16.09.2019.];51(2):77-86. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/150134
IEEE
A. Bilić Prcić, T. Runjić i I. Žolgar Jerković, "Razlike u socijalnim vještinama između učenika i učenica oštećena vida prema procjeni njihovih roditelja", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.51, br. 2, str. 77-86, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/150134. [Citirano: 16.09.2019.]

Sažetak
Broj djece oštećenog vida koja pohađaju redovne osnovne škole u Republici Hrvatskoj u konstantnom je porastu. Njihovo uključivanje u redovne škole ima dva glavna cilja: jedan je osiguravanje boljih uvjeta za kvalitetnije obrazovanje, a drugi, jednako važan, bolja je socijalna povezanost s vršnjacima.
Mogućnost dobre socijalne povezanosti s vršnjacima u najvećoj mjeri ovisi stupnju razvijenosti socijalnih vještina svakog pojedinog djeteta, odnosno učenika. Učenje i usvajanje socijalnih vještina odvija se kroz niz procesa koji se glavninom baziraju na promatranju, imitaciji i učenju kroz iskustvo, a glavni medijatori učenja socijalnih vještina tijekom djetinjstva su roditelji (obitelj) i vršnjaci. U procesu učenja socijalnih vještina roditelji su osobito važni jer oni prvi, i u najvećoj mjeri, “poučavaju” svoje dijete tim vještinama, kontinuirano ih i aktivno procjenjuju te na temelju te procjene vrše daljnje socijalne utjecaje.
Cilj ovog rada je utvrditi postoji li, prema procjeni roditelja, razlika u području socijalnih vještina između učenika i učenica oštećenog vida višeg školskog uzrasta. Ispitana su 34 roditelja učenika i učenica oštećenog vida višeg školskog uzrasta: 18 roditelja učenika i 16 učenica. Za procjenu socijalnih vještina korištena je subskala socijalnih vještina instrumenta Social Skills Rating System (Gresham i Elliot, 1990). Roditelji su procjenjivali socijalne vještine svoje djece u područjima kooperativnosti, asertivnosti, odgovornosti i samokontrole.
Utvrđeno je da, prema procjeni roditelja, postoje razlike u području socijalnih vještina između učenika i učenica oštećenog vida, odnosno da, generalno gledajući, učenici oštećenog vida postižu bolje rezultate u području socijalnih vještina od učenica.

Ključne riječi
djeca oštećena vida; spolne razlike; roditelji; socijalne vještine

Hrčak ID: 150134

URI
https://hrcak.srce.hr/150134

[engleski]

Posjeta: 723 *