Skoči na glavni sadržaj

Izlaganje sa skupa

Novi mediji – strategija revitalizacije ili relativizacije grafičke umjetnosti

Miloš Đorđević ; Fakultet pedagoških nauka u Jagodini, Sveučilišteu Kragujevcu, Srbija


Puni tekst: hrvatski pdf 321 Kb

str. 924-931

preuzimanja: 308

citiraj


Sažetak

Upliv novih medija (najprije onih utemeljenih na digitalnim postupcima proizvodnje i distribucije slike) u umjetničko stvaralaštvo imao je osjetan efekt, posebno na grafičku umjetnost. Novi mediji u grafičkoj umjetnosti donose autohtone proizvodne i distribucijske procese, bez presedana u povijesti. Demokratičnost umnoživosti tradicionalnog grafičkog medija, jednom ograničena kapacitetom manualnog tiska, danas visokotehnološkim (digitalnim) sredstvima dostiže nivo apsolutne demokratičnosti i „elektronske utopije“. Ako je otisak kao multioriginal krajnji produkt grafike, onda je grafika danas, zahvaljujući novim medijima, više nego živa u vrijeme „jedinstvenih kopija“ – hiper multiplikacija i simulacija. Ovaj rad ima za cilj razmotriti nerazriješenu problemsku etapu intriga i konflikata o statusu i ulozi novih medija u grafičkoj umjetnosti.

Ključne riječi

novi mediji; remedijacija; grafika; komunikacija; kopija/original

Hrčak ID:

151822

URI

https://hrcak.srce.hr/151822

Datum izdavanja:

1.5.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 943 *